Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.
finanna kirjoitti:
Tänään Reminiscencen Heliotrope eli vaniljaa ja mantelia marsipaanimuodossa. Esanssihelvetti. Tuoksuu ihan samalle kuin Body Shopin käsirasva (joka aiheuttaa lievää pahoinvointia). Mr f tuumi että tämä tuoksuu marsipaanikonvehdeille ja odotin tietysti että milloin se kaivaa kaapista suklaarasian. Ei löytynyt:(
Heliotroopin tuoksua rekonstruoidaan heliotropiinilla, jota ei oikeasti edes tietääkseni ole aidossa heliotroopissa. Tuoksu on kyllä melkoisen imelä. Haistelimme lähemmäs viittäkymmentä tuoksuainetta tänään erään foorumilaisen kanssa. Hauskaa oli ja heliotropiini piti ottaa mukaan ihan tämän postauksen takia. :)
Kiva kuulla:D Pitäisikin kaiva Apres l'Ondee esiin, siinä heliotrooppi on ihmisystävällisemmässä muodossa.
Tänään Fumerie Turque yhdistettynä tipalliseen Tihotaa. Tuoksuu sille mille Anima Dulcisin mielestäni pitäisi.
Kamicha kirjoitti:
En tajua, mikä minulla on noiden aldehydien kanssa, reilumpi määrä niitä tappaa minulta tuoksun kuin tuoksun. En tiedä, koskeeko tämä ihan jokaista aldehydiä, mutta ainakin isoa osaa niistä. Aigun järkkäämässä tuoksuttelutapaamisessa pääsin nuuhkimaan kaksi, toisen nimeä en muista, mutta se on yksi Chanel 5:n tunnusomaisista aldehydeistä, se oli minusta aivan hirveä alusta loppuun. Kuin tuoksujen palohälytinpiippaus alkuvaiheessa, järjetön projektio ja vastenmielisiä vahamaisia sävyjä vielä mukana voimakkaana. Toinen oli cinnamaldehydi, joka alkuun tuoksuu minusta ihan siedettävältä, tosin aivan älyttömän voimakkaalta. Mutta ainakin näillä aldehydeillä oli todella voimakas ja ällöttävä saippuainen drydown ja pysyvät ikuisuuksiin, vielä siinäkin vaiheessa kun muut osaset ovat hävinneet (cinnamaldehydi tappoi minulta Andyn lupaavan mausteruusun). Siksi minusta on tosi hassua panna aldehydejä tuoksupyramidin huipulle, toki ne muokkaavat tuoksun ensimetrejä voimakkaasti, mutta ainakin osa niistä on todella vahvasti mukana myös tuoksun drydownissa.
Kyseessä taisi olla C12-aldehydi. Olisikohan se toinen vaikea ollut C9. Aldehydit jakavat kyllä mielipiteitä. Ambra-ihmiset eivät havaintoni mukaan yleensä pidä aldehydeistä.
Aigu sun pitää luoda joku "millainen tuoksupersoona olet?!??!?!11" -nettitesti! Tulisi varmaan vähän mielenkiintoisempia tuloksia kuin naistenlehtien "mikä kevään uutuustuoksu sopisi sinulle" -kyselyissä.
Mulla on tänään 31 Rue Cambon, vähiin käy ennen kuin loppuu. Tää oli rakkautta ensi nuuhkaisulla!
Temperamentti ja tuoksumieltymykset - siinä pähkäilemistä pitkäksi aikaa. Selvästikin niillä on yhteyksiä
Mulle ajankohtaisempi juttu on ilmankosteus ja tuoksut. On pidellyt kuivia ilmoja, kostean sään tuoksut eivät tunnu hyvältä. Viikon takaisen Hasu-No-Hanan jälkeen olen käyttänyt pehmeitä ja omalla mittapuullani makeita tuoksuja: Kiehl's Original Muskia ja tänään jopa Chanel vitosen kasariversiota eli EdP:tä. Myskinen sekin. Hyvin toimii kuivassa säässä.
Kyllä nyt on rouvaskaisuus päässyt yllättämään mut pahemman kerran Tavallisesti en välitä feminiinisyyttä julistavista tuoksuista, mutta tällä säällä voisin mennä Chanel N°5 EdP:llä koko viikon.
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Olen Gogolin ja Syysviirun kans samoilla linjoilla... Rakastan vanhempaa esim 2007 pullotettua chanel nro 5 edp:tä nykyinen ei oo niin hyvä. Onneksi on iso putelli jemmassa.
Mulla on tänään Hermeksen Caleche soie de parfum. On tämäkin ihana klassikko
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Kosmo vaikka mä en kestä Fragrantican toistuvaa luonnehdintaa 'smells like baby powder', pitää kyllä sanoa että uusittu No. 5 EDP on puhdasta Johnson & Johnsonia. Ihan kuin siltä olisi viety sielu kokonaan, ihmeellinen zombituoksu...
Olen ihan sekaisin Figue Iriksestä, tää on lämpimän kelin skin scent/ herkullinen aura, tulee kulumaan reippaasti tänä kesänä.