Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

calypso

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Kävin tänään ohikulkumatkalla pienen haistelukierroksen Sokoksella. Lähinnä minulla oli kaksi tuoksua mielessä, nimittäin Guerlainin uusimmat flankerit. La Petite Robe Noire Eau Fraichea kohtaan odotukseni olivat korkeat, edp on nimittäin niiiiiiin makuuni. No tuo Eau Fraiche oli kyllä paljon pliisumpi ja kiltimpi kuin odotin. Tai siis tykkään kyllä, ja varmasti käyttäisin useinkin, mutta en kyllä maksaisi niin paljoa mitä se nyt Sokoksella maksoikaan. Minun makuuni se on kuitenkin liian "fraiche", vaikka muuten olisikin sopiva kesätuoksu esim. toimistolle. Alussa siinä oli mukava vihreä meininki ja hauska pistaasinuotti, ja tuon pähkinäisyyden ja pistaasin olisin suonut olevan voimakkaampi ja pitkäkestoisempi sillä niiden hälvettyä La Petite Robe Noire Eau Fraichesta kuoriutuu pelkkä kevyt hedelmäruusuvesi.

Shalimar Cologne taas yllätti minut positiivisesti! Odotukset ei olleet kauhean korkealla, mutta voi hitto että se onkin kiva kesäisempi versio Shalimarista. Sellainen mitä tohtii käyttää toimistolla ja väentungoksessa helteelläkin. Onhan se toki hieman lapsellinen jos alkuperäiseen vertaa, sellainen vaniljaisen makea sitruunapiirakka, mutta ainakin minuun tuo uppoaa kyllä! Shalimar Cologne menee kyllä toivelistalle ehdottomasti. :romance-inlove: Olisi kiinnostavaa tietää miten tuo eroaa Eau de Shalimarista?
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Moikka Moi,
Mulla aamu alkoi Sisleyn Eau du Soir:n parissa ja nyt sitten Alessandro dell Acquaa :greetings-clappingorange:
Thougts begome things... choose the good ones!
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Heippa hei, moikka moi, ja tsaukki tsau!

Tääl' on meneillään ihan järjetön raparperiteatteri! Herkullinen, sylkirauhasia kutkutteleva tuoksu! Suu oikeasti ihan lainehtii...
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mulla oli päivän tuoksuna eilisestä inspiroituneena Shalimar Parfum Initial, ja pakko kyllä olla nyt sitä mieltä että tuntuu toimivan paremmin kesällä kuin talvella. Vaikuttaisi päsevän jotenkin paremmin oikeuksiinsa lämpimämmällä ja kosteammalla säällä.

Yötuoksuksi valkkasin Chanelin vitosen. Oli kyllä aikomus kietoutua johonkin makean lämpimään, mutta muutin viime hetkellä mieleni. :D
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Koeajossa PG Cuir Venenum. 8-)
Crouching tiger, hidden flacon
MrTonkabean
Tuoksuni: Signatuurituoksuni on Giorgio Beverly Hills for men. Muut suosikkituoksuni ovat Quorum, Grey Flannell, Shock, Jaipur ja Oscar Pour Lui. Kokoelmaani kuuluu myös Obsession, Aramis 900, La Nuit de l'homme, White Musk, Arber ja Joop.

Rakastan vanhoja klassikkotuoksuja, enkä oikeastaan käytäkään muita.
Ostoslista: Kiikarissa olis Giorgio Red for men ja Knize Ten, sekä muita klassikoita. Yritän löytää jonkun oikein savuisen tuoksun, jos tiedät sellaisen niin ehdota vapaasti!

Viesti Kirjoittaja MrTonkabean »

Eilen ennen nukkumaanmenoa laitoin pitkästä aikaa suihkauksen CK:n Obsessionia (for him) ranteeseen ja olihan se niin ihana myskin tuoksu aamulla ranteessa, että pakko sitä oli nyt aamukahvin yhteydessä laittaa kaulalle kunnolla. Vois käyttää nyt pidempäänkin... Mun mielestä sopii aivan yhtä hyvin kesällekin, vaikka pidetään yleisesti ottaen syystuoksuna. No, eihän tää kesä nyt oo muutenkaan mikään kesä ollut tähän asti!

Nuorekkaalla 80-luvun kapinallisella rokkituoksulla siis mennään. Tuoksuu pääasiassa kanelille. Hyvää vaihtelua Giorgio Beverly Hillsille ja Quorumille, kun tää varmaan onkin "poliittisesti korrektimpaa" mun ikäisille jos näin voi sanoa.

Viettäkäähän hyväntuoksuinen lauantai, te kaikki tuoksuihmiset siellä. :amish:
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Huomenta päivää kaikille!
Tässä aamulla heräsin ja kymmenen astetta lämmintä. Silti teki mieli jotain kesäistä ja valitsin Il Profvmon Fleur de Bambun. Paksua kukkais saippuaa.
Mitä mitä, ikä ja tuoksut... eikö se ookkaa nii että oon sama pikkutyttö joka aina ollut, nyt vaan oon ryppynen pikkutyttö / tai poika :aurinko: :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
tigrushka

Koeajovuorossa Djhenné 8-)
LeMurr

Viesti Kirjoittaja LeMurr »

Hei!
Mahtuuko vielä yksi tuoksufrikki joukonne?
Historiassani on paljon parfyymeita jo v. 1979, mutta vähittelleen yhä harvemmin ostin niitä, koska totesin että hajuvedet tuoksuivat nyt jotenkin erilaiselta, ainakin tavaratalojen.
Viime jouluna tein kenties viimeisen yrityksen tavaratalon parfyymihyllylle. Kaupan testeri pullossa Opiumissa oli jotain aivan muuta, mitä oli 80 luvun alussa itselläni, kaukana jos lainkaan muistutti vanhan Opiumia, ja päätä särki lisäksi koko illan sitä hajusta. Enkä käytännössä innostunut mistään.

Viime vuosien ostokset: Chanel 5 ja Eue Verte, 5:sta oli nyt jo toinen pikkupullo parfumea, ilman spryta, tuoksu oli minulla monta kertaa, ja kuuluu elämääni aina silloin tällöin. Viitonen ei ole muutunut mielestäni paljon, ainakaan sitä pienen pienessa pullossa. Välin mahtui Hermes 24 Faburg, lämmin ja jotenkin itämäisen aurinkoinen. Tarttui matkalla Egyptin tax-freessa, olen ollut kai hurmaantunut itämäisyyteen sillä hetkellä. Mutta sekin jäi melkein käyttämättä, jostain syystä.
Niche parfyymeista ovat tutut vain Annick Goutal, Hadrien (eka pullo jo ostettu v 1993 Pariisista, sitten hänen Rose Absolu, myös olen kokeilut melkein kaikkien tuoksujen AG testerit. Lutens L'Orange on myös tuttu.

Nyt innostuin tuoksuista uudestaan ja haluan kokeilla jotain uutta ja arvokkampaa. Onneksi löysin teidän foorumin 8-)

Suuresta rakkaudesta tuoksuihin, nyt, vasta kun kirjoitin tämän, tajusin miten vähän käyttänyt tuoksuja viime aikana.
tigrushka

Tervetuloa foorumille!

Testivuorossa Brûlure de Rose.
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

Tervetuloa hyväntuoksuiseen joukkoon LeMurr! Tämä on vaarallinen paikka, toisten viesteistä bongaa liian usein tuoksuja jotka alkavat kiinnostamaan. Lutensin appelsiininkukat ovat kyllä ihania! Ruiskin tuota pullollisen muutama vuosi sitten ja viestisi innoittamana pitää kaivella varastoista unohtunut sample. Ja Parfumerie Generale on jostain syystä alkanut kiinnostaa myös ;) .

Päivän tuoksuna näytteestä The Different Companyn Une Nuit Magnetique joka on vähän epätyypillinen tuoksu minulle: ei ylimakea eikä mikään hillitön projektiomonsteri. Olo onkin elegantti ja säteilevän naisellinen vaikka asuna on glittertennarit ja hullu kukkamekko.
LeMurr

Kiitos!
tigrushka kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Tilatko sinä näytteitä?
Mistä?
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

Apua! Kävin testailemassa Sokoksella tuoksuja ja Lauderin Modern Muse ja Sensuous olivat niin miellyttäviä paperilla että piti testata kädelle. Sensuous on todella positiivinen yllätys, mutta Modern Muse on ihollani Godzillakielo. Lähimmälle vesihanallekin on vielä pitkä matka ja käsidesikään ei ole mukana.
tigrushka

LeMurr kirjoitti:Kiitos!
tigrushka kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Tilatko sinä näytteitä?
Mistä?
Juu, täältä: http://www.ausliebezumduft.de/
LeMurr

Unohdin mainita että ostin ennen joulua YSL Black Opiumin.
Jostain syystä ihastuin siihen heti, vaikka olinkin hiukan tyrmistynyt sekoituksesta.
Menin testamaan Opiumin, mutta se vastanotti minua vain savulla ja palaneella kumilla (ja jälkipäänsäryllä), ei mausteilla. Ehkä minun piti seurata sitä enemmän, mutta kuten jo kerroin, se tuntui aivan erilaiselta Sokoksella, mitä muistin sitä vuosien takaa.

Joten ostin Black Opiumin. Minusta siinä oli hyvin vähän vanhan Opiumin kanssa tekemistä, mutta se oli hiukan arvoituksellinen ja samalla herkullinen. Välillä petyin siihen. Mutta nyt päätin etten heittä enää parfymit menemään.

Onko kenellä kokemusta ns vintage Opiumista, muuttuko tuoksu avamattomassa pakkauksessa (sealed) v.1996? Minulle on ehdotettu sellainen.
Vastaa Viestiin