Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Koomitus

Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Koomitus »

Tabac Blondin parfyymiversiota.
Viime päivien tuoksukäyttäytymiseni valossa tämä on helppo nähdä Chanelin Cuir de Russien nössöversiona, jollainen saadaan riisumalla Kissanais-asu.
Aivan äärettömän paljon parempaa kuin Tania Sanchezin sekava arvio antaa odottaa. Ostaisin, jos hinta olisi lähelläkään järkevää.

---
Lähetetty laitteesta, jossa Forum Fiend OSP v1.3.3.
Koomitus

Re: Mitä haistelet tänään?

Samaa kuin yllä.

Näytteeni käsinkirjoitettu etiketti sanoo "parfum", mihin nähden tämä kyllä tuntuu kysymyksiä herättävän hennolta.

Kuitenkin myös kahden konsentraation eroja korostavien kirjoituksien taustakangasta vasten tämä tuoksuu nimenomaan siltä, miltä ekstrakti kuulostaa.
Nyt pikkaisen hävettää, kun pikaistuksissani luonnehdin Sanchezin tekstiä sekavaksi, sillä se on päinvastoin mitä erinomaisin, selkeä observointi sekä kannanotto historiallisesta näkökulmasta.

Mutta, vaikka Caron miten siuluttomasti huoltaisi portfoliotaan ja vaikka Richard Fraysse olisi itse Vanha kehno, ei tämä ole yhden tähden tuoksu.
Totta kai pitää antaa sapiskaa taloille, jotka mälläävät oman perintönsä vituroilleen. Panettelu ei olisi silti saanut muodostua pääasiaksi, kun moni käyttää (itseni tavoin) The Guidea talojen profilointiin, vaikkei yksittäisiin arvioihin edes sanantarkasti takertuisi.

Mutta tosiaan, hyvä arvio se on sikälikin, että - vaikka olen loppuarvioinnissa eri linjoilla - minulla ei ole epäilystäkään, ettemmekö puhuisi Sanchezin kanssa samasta tuoksusta. Kallista mallasviskiä osuvampaa analogiaa on avaukselle mahdoton keksiä. Ja kyllä, tuoksu vajoaa kiihtyvällä vauhdilla ambramaiseksi. Tupakkaa ja nahkaa tässä on aika rajallisesti, joten aika vähällä olisi 1920-luvun svengaava poikatyttö sukulaistätinsä päästänyt tätä eväänään.

Mutta kun se tuoksuu lumoavalta näinkin, enkä haluaisi liittyä nousukasmaisiin reformulaatiojeesustelijoihin, joille reformulaatio on ainoa mahdollinen syy siihen, miksi haistamiskokemus ei ole joka kerta sama. Nykyistä edeltänyt versio on aina se viimeinen vähänkään siedettävä ja viimeistään nykyinen versio on jo ihan paska.
Hieno asenne ja varmasti todella hedelmällinen lähtökohta tuoksujen runoudelle antautumiselle.
liisa
Tuoksuni: Tein parfumo.net :iin profiilin samalla nimellä.
Sinne olen listannut tuoksujani, 30ml ja isommat.

Viesti Kirjoittaja liisa »

Serge Lutens Sa Majeste La Rose:
Tämä on minulla hyvin aito sammalruusu, huomattavan isolla ulottuvuudella ja kestolla. Tuoksussa on mukana koko ruusupensas, myös sammalruusun oksat ja lehdet auringonlämmittäminä. Tällaiselta tuoksuvat vain punaiset ja tummat antikkiruusut keskikesän aurinkoisena iltapäivänä. Kaikki kukinnot ovat vielä virheettömiä, lakastumisen aika ei ole vielä, eikä sade nosta maan tai nurmen tuoksua mukaan.

Serge Lutens La Fille de Berlin:
Ruusutuoksu tämäkin, mutta nyt kyseessä on hennompi vaaleanpunainen villiruusu. Vain ruusunkukka kasvista mukana, siinä mielessä joissain arvosteluissa mainittu ruusuvesi täsmää. Minun nenääni metalli ei ole rautaa , vaan ehkä ennemminkin messinkiä. Nahan tässä haistan, jotenkin aalloissa messingin kanssa vaihdellen. Jos pysähtyy kevyellä ratsastusretkellä tien viereen haistelemaan villiruusupensasta sateettomana aamupäivänä, ja ratsun suitset olisi heloitettu messingillä, voisi hyvinkin tuoksua tältä.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Koomitus mulla on outo kokemus Tabac Blondista. Mulla oli sitä mininäyte, tod näk extraitia, ja rakastuin siihen. Italiassa ei ole vaikea löytää Caronia, joten ostin Tabac Blonde EdP:n. Se oli ihan sietämätöntä kuraa ja vaihdoin sen pian pois.

Nyt on ihan muut asiat kuin tuoksut pinnalla joten ranteella vuoropäivin In Love Again ja Sacrebleu. Tänään on raparperipäivä.
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Querellea (PG:n sivun mukaan tässäkin piileskelee ruusu)

Tabac Blondea olen testannut vain parfyymimuodossa, mutta voin kuvitella ettei se tuoksu oikein lähde EdP:na tai EdT:na - se on niin paksu ja pehmeän täyteläinen.
Crouching tiger, hidden flacon
Koomitus

Mitä haistelet tänään?

Koomitus mulla on outo kokemus Tabac Blondista. Mulla oli sitä mininöyte, tod näk extraitia, ja rakastuin siihen. Italiassa ei ole vaikea löytää Caronia, joten ostin Tabac Blonde EdP:n. Se oli ihan sietämätöntä kuraa ja vaihdoin sen pian pois.
Tabac Blondea olen testannut vain parfyymimuodossa, mutta voin kuvitella ettei se tuoksu oikein lähde EdP:na tai EdT:na - se on niin paksu ja pehmeän täyteläinen.
Vaimo piilotti mun The Guiden, enkä ole pariin päivään päässyt kertailemaan Sanchezin sanamuotoja, mutta eikös siinä arviossa kanelipullakin vilahtanut jossain välissä? Ihollani tässä ei ole oikein mitään, mikä saisi ajattelemaan kanelia, mutta kankaalla! Tiedättekö sen huojentavan, hallitsemattoman naurunhörähdyksen, mikä syntyy, kun aivot käyvät 100 prosentilla alle sekunnin ja vastaus tulee saman tien?
- Mikä... a-HAA!
Täysin realistinen kaneli.

Kaikki ongelmat olisi vältetty, jos tämä olisi julkaistu rehdisti flankerina vaikkapa Tabac Blond Doux -nimisenä. Tämä ei silloin olisi kenenkään mielestä huono. Mutta ymmärrän kyllä, että nykyinen tuote olisi varmaan jo sata vuotta sitten tuntunut melko konservatiiviselta. Tässä on vauhdin ja vaaran tunnetta about saman verran kuin puutarhakeinussa. Itse kävisin tarjoamassa poikatukkaselle flapper-tytölle menovedeksi pikemmin vaikka Cuir de Russieta*.

Tietäen täysin, kuinka keskenkasvuinen ja epä-kosher läppä tämä on, epäilen, etten edes kiintyisi vintage-versioon tällä tavoin. Pidän nykyversiosta nimenomaan siksi, että tupakka ja nahka ovat tässä lähinnä homeopaattisina pitoisuuksina. Ja kuivaahan tämä ei ole missään tapauksessa.

Alkuperäisversiota haistamatta luonnehtisin, että Tabac Blondia ei ole suinkaan raiskattu. Se on naitu hyvään sukuun, lopettanut tupakoinnin, hameenhelmat ovat vähän pidentyneet ja vuodet ovat tuoneet muutaman lisäkilon, mutta yhä nuoret miehet kirjoittavat hänestä tällaisia jytäralleja!

---
EDIT: * = ...joka tätä kirjoittaessani käryää kaula-aukostani skandaalin lailla; kuin nahkahousuihinsa paskantanut rokkiretku heräisi baarin pöydästä savukkeen polttaessa reikää housunpolveen - vain jatkaakseen bisneksiään coolimmin kuin ikinä.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Tänään taas tuoksui töissä gardenia niin tymäkästi että ei siellä ollut muille tuoksuille sijaa.

Mulla on uusi tuoksukirja. Todella kiva kansi - ei erotu kuvassa mutta livenä ajankohtainen neonpunainen (täällä) - ja jo ekassa tai tokassa luvussa oli mulle uutta asiaa.
tigrushka

Syreenit ovat kukkineet jo jonkin aikaa, mutta vasta tänään kaivoin esiin iki-ihanan En Passantin. :romance-heartsthree:

Tästä tulee vahva "does enchantment pour out of every door?" -fiilis :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=0udu4KY ... e=youtu.be
Koomitus

tigrushka kirjoitti:Syreenit ovat kukkineet jo jonkin aikaa, mutta vasta tänään kaivoin esiin iki-ihanan En Passantin. :romance-heartsthree:

Mulle tuli toissapäivänä illalla outo fiilis, kun tuulettomana hetkenä ilmankosteuden ollessa nousujohteinen kuljin kotipihan poikki ja tajusin, että syreeni, omena, pihlaja, hevoskastanja ja joku kirsikkakin kukkivat samaan aikaan. Ihan kuin en muistaisi tällaista ristiaallokkoa aiemmilta kesiltä.
Syreenissä on noista ainoana niin hallitseva tuoksu, mutta kokonaisuudessa oli paljon muutakin.

Mun Tabac Blond -näytteeni on tuota pikaa imetty filtteriin asti ja pelkäänpä, että tästä alkavat vapina ja kynsien pureskelu. Nautinnon pitkittämiseksi olen suihkinut tätä suoraan vaatteillenikin, ja silloin tupakka on noussut selvemmin esiin.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Löysin eilen kätketyn kielometsikön Meilahdesta - Diorissimo tavoittaa tuoksun tismalleen. Työhuoneessa tuoksuu edelleen vahvasti kukkiva gardenia.
En Passant on mullakin esillä huomiseksi.
tigrushka

Koomitus kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:Syreenit ovat kukkineet jo jonkin aikaa, mutta vasta tänään kaivoin esiin iki-ihanan En Passantin. :romance-heartsthree:

Mulle tuli toissapäivänä illalla outo fiilis, kun tuulettomana hetkenä ilmankosteuden ollessa nousujohteinen kuljin kotipihan poikki ja tajusin, että syreeni, omena, pihlaja, hevoskastanja ja joku kirsikkakin kukkivat samaan aikaan. Ihan kuin en muistaisi tällaista ristiaallokkoa aiemmilta kesiltä.
Syreenissä on noista ainoana niin hallitseva tuoksu, mutta kokonaisuudessa oli paljon muutakin.
Eilen illalla oli omassakin pihapiirissä hämmentävä tuoksujen kakofonia, jota hallitsi jokin hyvin mantelinen tuoksu, mistä sitten lienee peräisin? Mielessä vilahti Caronin Farnesiana.
Koomitus

Mitä haistelet tänään?

tigrushka kirjoitti:Eilen illalla oli omassakin pihapiirissä hämmentävä tuoksujen kakofonia, jota hallitsi jokin hyvin mantelinen tuoksu, mistä sitten lienee peräisin?
Jos postinumeroidemme erotus on alle 200, niin sä varmaankin vain osuit mun Givenchy Pi:n laskeuma-alueelle.
Koomitus

Yatagania!
Jos omistaisin nahkatakin, en varmastikaan pesisi sitä mäntysuovalla, mutta jos omistaisin kesämökinkin, niin tältä rotsiparka tuoksuisi auringon kuivatessa sitä kuistilla.

---
Lähetetty laitteesta, jossa Forum Fiend OSP v1.3.3.
Häikäistynyt

Viesti Kirjoittaja Häikäistynyt »

Koomitus kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:Eilen illalla oli omassakin pihapiirissä hämmentävä tuoksujen kakofonia, jota hallitsi jokin hyvin mantelinen tuoksu, mistä sitten lienee peräisin?
Jos postinumeroidemme erotus on alle 200, niin sä varmaankin vain osuit mun Givenchy Pi:n laskeuma-alueelle.
Taisin osua viikolla Pi:n laskeumaan uimastadikan pukukopissa. Huh tuli jalkaterien ulkosyrjiin vauhtia, kiireellä ulos.
Koomitus

Mitä haistelet tänään?

CK Contaradiction for Meniä.
Mulla ei jostain syystä ole muistikuvaa tästä julkaisun (1999) ajoilta, vaikka ainakin pullon designin on täytynyt osua ajan hermoon. Muistelen, että tuollainen filosofia, jossa valtavan korkin täytyy kuorruttaa koko pullo, oli ajalle tyypillinen.

No, joka tapauksessa nappasin kirpparilta kymppimillisen minin, koska muistelin Luca Turinin olleen tälle suosiollinen. Minipullo on lanseerausjaksolle tyypillinen formaatti, joten oletan, että tällä on ikää.

Testi suoraan iholle, ja ihan ensimmäinen ajatus on fenkolinsiemenet morttelissa. Tuosta hajukuvasta on mukana niin anismainen aromaattisuus kuin sen puinen kääntöpuoli. Sen alla on synteettistä etelän hetelmää vähän Lauderin Beyond Paradisen miestenversion tapaan. Sitten ykskaks otetaan äkkilähtö itämaaan maustebasaareille ja nimenomaan meno-paluu, koska loppumetrit tuoksuvat sporttiselta unelmavävyltä, mutta hyvin tehtynä ja ilmavasti imellytettynä.

Minusta tämä on älykkäällä tavalla outo tuoksu ja jos ei CK:n paras, niin varmasti ainakin erikoisin miestenjulkaisu (toimitetaan huomiota herättämättä ruskeassa kirjekuoressa eri lähettäjän nimellä). Menisi varmasti läpi tänä päivänäkin jonkun nissetalon luukuttamana.

EDIT: Paitaan jäi pitkäksi aikaa sementtimäisen makea tuoksu. Ei hullumpaa!
Viimeksi muokannut Koomitus, 30 Touko 2016, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin