Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Eroja tuoksuissa näytteiden ja kokonaisten pullojen välillä

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jules

Eroja tuoksuissa näytteiden ja kokonaisten pullojen välillä

Viesti Kirjoittaja Jules »

Onko kukaan törmännyt sellaiseen asiaan, että joittenkin tuoksujen näytteet ovat olleet selvästi parempia/vahvempia kestoltaan kuin sitten myöhemmin ostetun koko pullollisen? Tuoksu on sama, mutta siinä missä suihkaus näytteestä kestää esim. pari vuorokautta, pullosta suihkautettu kestää vain pari tuntia tai jopa vähemmän. Ei ole eroa, onko suihkautettu iholle vai vaatteelle. Viimeisin tällainen tapaus kohdallani oli Micallefin Royal Vintage. Sekä näyte että varsinainen pullo olivat First in Fragrancesta tilattuja.
Koomitus

Re: Eroja tuoksuissa näytteiden ja kokonaisten pullojen väli

Viesti Kirjoittaja Koomitus »

Jules kirjoitti:Onko kukaan törmännyt sellaiseen asiaan, että joittenkin tuoksujen näytteet ovat olleet selvästi parempia/vahvempia kestoltaan kuin sitten myöhemmin ostetun koko pullollisen? Tuoksu on sama, mutta siinä missä suihkaus näytteestä kestää esim. pari vuorokautta, pullosta suihkautettu kestää vain pari tuntia tai jopa vähemmän. Ei ole eroa, onko suihkautettu iholle vai vaatteelle. Viimeisin tällainen tapaus kohdallani oli Micallefin Royal Vintage. Sekä näyte että varsinainen pullo olivat First in Fragrancesta tilattuja.
Pari havaintoani:

(Muovi)ampulleista joskus pinta hupenee tuoksua käyttämättäkin. Alkoholi haihtuu, luulisin. Mutta puhun nyt kuukausista tai jopa vuosista. Se toisaalta selittäisi EdT:n spontaanin muuttumisin extraitiksi.
Suuttimen annoskokoa on vaikea tai lähes mahdoton arvioida. Harvoinpa minibaarikoinen näyte toisaalta räiskii täyspulloa antavammin. Pikemminkin suihkittavaa näytettä voi tulla annostelleeksi liian vähän, jolloin ensiarvio kestävyydestä osuu alakanttiin. Eli täsmälleen päinvastoin kuin sinulla nyt.
Itse yritän annostella mekanismista riippumatta ensitesti ikään kuin vakioidusti; kahden euron kolikon kokoinen lätäkkö, joka juuri ja juuri lähtee valumaan norona pystysuoralta iholta. Josku se on yksi napinpainallus, joskus 3-4.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Kiitos, Koomitus!

Järkeenkäypä päätelmä, muttei tosiaan tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Mm. Royal Vintagen näytepullon "antimet" olivat alusta loppuun yhtä vahvat kestoltaan, ja pullo puolestaan suihkauttaa yhdellä painalluksella monta kertaa runsaammin kuin näyteputeli - vähän liikaakin mielestäni. Joskus olen ajatellut jopa niin, että joitakin tuoksuja varten on vartavasten tehdyt "tehokkaammat" näytteet kuin itse varsinainen tuoksu. Voihan ehkä olla niinkin, että satsi on sattunut olemaan liian erilainen jostain syystä, mutta kummalta tuntuu sekin. Esim. Creedin Green Irish Tweediä on moitittu tämänkaltaisista seikoista - laatu ei ole ollut tasaista. Mitä Creediin tulee, niin Micallefin RV on hyvin identtinen tuoksu Creedin Aventuksen kanssa, mutta näytteen pohjalta arvioituna RV oli joka suhteessa paljon parempi omaan makuuni. No, tällaisten laatuvaihteluitten takia ei näköjään voi mennä sanomaan juuta eikä jaata...
liisa
Tuoksuni: Tein parfumo.net :iin profiilin samalla nimellä.
Sinne olen listannut tuoksujani, 30ml ja isommat.

Viesti Kirjoittaja liisa »

Minulle on pari kertaa jäänyt vaikutelma, että näytteessä on ollut parempi kesto tai ulottuvuus.
Olen yrittänyt pohtia, voiko kyseessä olla erot eri valmistuserissä, tai tehdäänkö näyte pulloihin eri koostumus tarkoituksella. Kumpikin on ongelma. Puhtaasti luonnonraaka-aineista koostuvissa tuoksuissa ensimmäinen vaihtoehto on jossain määrin hyväksyttävää.
Vastaa Viestiin