Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Paras mainstream-tuoksu juuri nyt?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Paras mainstream-tuoksu juuri nyt?
Meille tavaratalossa ja Sephorassa luuhaajille - mitä suosittaisit juuri nyt (miesten tai naisten puolelta)?
Kyllä kaikkien jotka tykkäävät vähänkin makeista, itämaisista gourmand-tuoksuista, pitää kokeilla Thierry Muglerin A*Meniä. Huomasin ilokseni että Mohn oli tätä kokeillut, ja piti siitä kovasti. A*Men löytyy useista paikoista, vaikka en tiedä tarkalleen miten hyvin sitä Suomesta nykyisin saa.
Tuoksu sopii mielestäni loistavasti sekä miehille että naisille - ja jos Luca Turiniin on uskominen, tämä on oikeasti naisten tuoksu.
Samalla vaivalla kannattaa koittaa Muglerin Cologne tuoksua. Se on ihan virallisesti unisex. Ehkä addiktiivisin kaikista ns.raikkaista tuoksuista mitä tiedän. Uskomattoman mehukas, puhdas ja herkullinen.
Tuoksu sopii mielestäni loistavasti sekä miehille että naisille - ja jos Luca Turiniin on uskominen, tämä on oikeasti naisten tuoksu.
Samalla vaivalla kannattaa koittaa Muglerin Cologne tuoksua. Se on ihan virallisesti unisex. Ehkä addiktiivisin kaikista ns.raikkaista tuoksuista mitä tiedän. Uskomattoman mehukas, puhdas ja herkullinen.
Muglerin Cologne on kultaa, aivan fantastinen. A*men ei iskenyt minuun ( voisin kokeilla sitä uudelleen, jos toimisi paremmin) mutta ehdottaisin Muglerin Womanitya. Se ei ole ehkä paras, mutta ehdottomasti oudoimpia mainstream -tuoksuja. Guccin Rush on hyvä kans.
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com
http://nuuhbeibe.blogspot.com
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Muglerin Ice men oli aivan upea tuoksu. Ainakaan Suomesta sitä ei enää saa... Oma suosikkini miesten mainstreameista on ehdottomasti Guerlainin L'Instant. Käytän sitä aina työtuoksuna. Taannoinen L'Instant d'été oli myös upea, mutta se taisi olla one-shotti.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Jos jostain alehyllystä löytyy vielä l'Or de Torrente, niin kannattaa nuuhkaista. Tasapainoinen kukkaishedelmäinen itämainen, johon on taidokkaasti kääritty epätavallinen kahvinuotti. Mielenkiintoinen kehityskaari ainakin minun ihollani.
Margielan Untitled on oikeasti hyvä, vihersuolainen, jasmiininen, snadisti animaalista pohjavirettä hehkuva. Todella voimakkaasti ihon kemiaan reagoiva. Minusta paras Andrierin tuoksu. Tykkään jotenkin valtavan paljon Andrierin tyylistä, joka on jollain tavalla tuoksuja abstrahoiva, mutta ne pidättyväiset ja saippuaiset Pradat eivät kuitenkaan jollain tasolla minulle toimi ollenkaan. Untitledin viheraggressio toimii.
D&G Light Blue (naisten) on todella mainstreamista ehdoton suosikkini. Minusta siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin järjetön suosio. Täysin unisex-tuoksu, sitrushedelmäinen, cologne-tyyppinen mutta kestävä (ainakin minulla), raikas ja kuitenkin kiinnostava. Edelleen yksi suosikkini harmittomaksi, mutta hyväksi toimistotuoksuksi.
Margielan Untitled on oikeasti hyvä, vihersuolainen, jasmiininen, snadisti animaalista pohjavirettä hehkuva. Todella voimakkaasti ihon kemiaan reagoiva. Minusta paras Andrierin tuoksu. Tykkään jotenkin valtavan paljon Andrierin tyylistä, joka on jollain tavalla tuoksuja abstrahoiva, mutta ne pidättyväiset ja saippuaiset Pradat eivät kuitenkaan jollain tasolla minulle toimi ollenkaan. Untitledin viheraggressio toimii.
D&G Light Blue (naisten) on todella mainstreamista ehdoton suosikkini. Minusta siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin järjetön suosio. Täysin unisex-tuoksu, sitrushedelmäinen, cologne-tyyppinen mutta kestävä (ainakin minulla), raikas ja kuitenkin kiinnostava. Edelleen yksi suosikkini harmittomaksi, mutta hyväksi toimistotuoksuksi.
Oh deer.
Pidin Guccin Guiltystä oikein, oikein kovasti, olisin varmaan ostanut sen viimeksi laivalla luuhatessani mutta se ei kestä minulla lainkaan, häviää todella nopeasti.
Tykkäsin Lanvinin Marry Me:stä mutta olen kokeillut sitä vain kerran ja melko ohimennen.
Niin ja juu, olen todennut olevani ihan rakastunut Muglerin A*Meniin! Ainakin pahvin yllä.

Tykkäsin Lanvinin Marry Me:stä mutta olen kokeillut sitä vain kerran ja melko ohimennen.
Niin ja juu, olen todennut olevani ihan rakastunut Muglerin A*Meniin! Ainakin pahvin yllä.

Mun tämän hetken suosikki lienee Egoiste, tuttu sointu, jonka tunnen nuotista toiseen. Vaniljaa, kanelia, ruusua...
Se on vain niin vaikea tuoksu. Se ei luotettava, vilpitön ja ahkera kuin työtuoksun pitäisi olla, eikä se ole seksikäs ja miehekäs kuin treffituoksun pitäisi olla. Monesti käytän Egoistea lähinnä itseäni varten yksin ollessani, usein yötä vasten. Olen sitä mieltä, että siitä sen nimikin tulee, egoiste, minua varten. Se on kuin silkkilakanat ihoa vasten.

Se on vain niin vaikea tuoksu. Se ei luotettava, vilpitön ja ahkera kuin työtuoksun pitäisi olla, eikä se ole seksikäs ja miehekäs kuin treffituoksun pitäisi olla. Monesti käytän Egoistea lähinnä itseäni varten yksin ollessani, usein yötä vasten. Olen sitä mieltä, että siitä sen nimikin tulee, egoiste, minua varten. Se on kuin silkkilakanat ihoa vasten.

- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem - kaikki edellä mainitsemani tuoksut ovat kotoisin Stokkalta. Torrente ei ole ollut mikään jymymenestys ja epäilen, että se on lopetettu, siksi pieni varauksellisuus sen suhteen.
Itse olen hurahtanut nichetuoksuihin vasta viimeisen parin vuoden sisällä ja sekin harrastuneisuus on ollut kovin puuskittaista. Sitä ennen minun tuoksuvarastoani ovat ruokkineet ensisijaisesti kotimaiset tavaratalot. Ulkomaanmatkoilta on tietysti jotain tarttunut joskus käteen, mutta pääasiassa huteja. Jatkossa valikoin ehdottomasti kaikki uudet tuoksuni kodin tutussa tuoksuympäristössä, kaikessa rauhassa omalle iholle testaillen.
Omaa nicheharrastusta ei edes ajanut havainto nichetuoksujen ylivertaisuudesta - vaan halu tuoksua vähän erilaiselta kuin kaikki muut. Tavaratalotuoksuissa on omasta mielestäni todellakin hyviä tuoksuja, varsinkin jos uskaltaa crossata vähän genderiä. Haistoin eilen postissa naisella Hugo Boss bottled:ia - ja se tuoksui fantastiselta. Ostaisin itsekin tuota pöntön, ellei aromi olisi niin kovin kulunut (ehkä ostankin ja hilloan sen todellisia mummovuosiani silmällä pitäen, josko hype olisi laantunut ja tuoksun suosio taantunut oman aikansa kuriositeetiksi).
Itse olen hurahtanut nichetuoksuihin vasta viimeisen parin vuoden sisällä ja sekin harrastuneisuus on ollut kovin puuskittaista. Sitä ennen minun tuoksuvarastoani ovat ruokkineet ensisijaisesti kotimaiset tavaratalot. Ulkomaanmatkoilta on tietysti jotain tarttunut joskus käteen, mutta pääasiassa huteja. Jatkossa valikoin ehdottomasti kaikki uudet tuoksuni kodin tutussa tuoksuympäristössä, kaikessa rauhassa omalle iholle testaillen.
Omaa nicheharrastusta ei edes ajanut havainto nichetuoksujen ylivertaisuudesta - vaan halu tuoksua vähän erilaiselta kuin kaikki muut. Tavaratalotuoksuissa on omasta mielestäni todellakin hyviä tuoksuja, varsinkin jos uskaltaa crossata vähän genderiä. Haistoin eilen postissa naisella Hugo Boss bottled:ia - ja se tuoksui fantastiselta. Ostaisin itsekin tuota pöntön, ellei aromi olisi niin kovin kulunut (ehkä ostankin ja hilloan sen todellisia mummovuosiani silmällä pitäen, josko hype olisi laantunut ja tuoksun suosio taantunut oman aikansa kuriositeetiksi).
Oh deer.