Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä haistelet tänään?
Valtavasti J! Käsilaukussa mukanakuljetettavaa matskua!
Veroilmoituksen viimeinen jättöpäivä
. Pakko laittaa kunnon tujaus Acqua di Parman Coloniaa. Nyt ei lorvailla, vaan hoidetaan homma. Minnehän minä sen ilmoituksen piilotin?
Tehostan parmalaisen vaikutusta vielä Chanelin ekslusiivi-colognella. Acqua di Parma on selkeästi yrttisempi, kun Chanel enemmän uniseximpi.

Tehostan parmalaisen vaikutusta vielä Chanelin ekslusiivi-colognella. Acqua di Parma on selkeästi yrttisempi, kun Chanel enemmän uniseximpi.
Sain tänään Syysviirulta postitse Ormonde Jaynen Womanin, jota tuoksuttelen nyt ranteellani. Syysviiru oli saanut sen kai mukaelilta. Salaiset tuoksukirjeystävät ja tuoksuringit ovat parasta ikinä! Tulee fiilis, että kuuluu etuoikeutettujen kansalaisten mystiseen salaseuraan.
Eritoten, kun kuoresta paljastuu tällainen taikaliemi ja noidansoppa. Ormonde on maustanut keiton, joka saa pään todella pyörälle. Kuten Syysviiru blogissaan (http://otavainu.blogspot.com/) myös minä haistan tässä kardemumman ja korianterin sijaan aniksen ja fenkolin. Tuoksu on hämmentävä, sillä se katoilee välillä, ihan kuin se hengittäisi. Välillä en haista mitään, sitten tuoksu taas hengittää ulospäin ja saan kasvoilleni pölläyksen sensuellia mausteisuutta. Tuntuu, kuin tuoksu oikein kiemurtelisi iholla.
Hetken kuluttua mausteiden alta paljastuu sammaleinen kellari. Tosin seksikäs sammaleinen kellari. En tiennyt, että sellaisiakin on.
Tämä tuoksu jos jokin, on kiintoisa. Voisin viettää koko päivän vain tätä nuuskutellen. Ormonde Jayne, olet nerokas!
P.s. Vasilisa kertoi muuten Syysviirun blogissa, ettei haista tätä laisinkaan. Guuglailin asiaa, ja ilmeisesti tälle tuoksulle on aika monikin anosminen. Osa Basenotesin käyttäjistä ei haista tästä yhtikäs mitään.
P.p.s. Ainakin Mohn ja Syysviiru saavat tänään tai huomenna tuoksupostia!
P.p.p.s. Jos joku muu etsii kirjekaveria, mulle viestiä niin keksitään vaihdeltavaa.
Eritoten, kun kuoresta paljastuu tällainen taikaliemi ja noidansoppa. Ormonde on maustanut keiton, joka saa pään todella pyörälle. Kuten Syysviiru blogissaan (http://otavainu.blogspot.com/) myös minä haistan tässä kardemumman ja korianterin sijaan aniksen ja fenkolin. Tuoksu on hämmentävä, sillä se katoilee välillä, ihan kuin se hengittäisi. Välillä en haista mitään, sitten tuoksu taas hengittää ulospäin ja saan kasvoilleni pölläyksen sensuellia mausteisuutta. Tuntuu, kuin tuoksu oikein kiemurtelisi iholla.
Hetken kuluttua mausteiden alta paljastuu sammaleinen kellari. Tosin seksikäs sammaleinen kellari. En tiennyt, että sellaisiakin on.
Tämä tuoksu jos jokin, on kiintoisa. Voisin viettää koko päivän vain tätä nuuskutellen. Ormonde Jayne, olet nerokas!
P.s. Vasilisa kertoi muuten Syysviirun blogissa, ettei haista tätä laisinkaan. Guuglailin asiaa, ja ilmeisesti tälle tuoksulle on aika monikin anosminen. Osa Basenotesin käyttäjistä ei haista tästä yhtikäs mitään.
P.p.s. Ainakin Mohn ja Syysviiru saavat tänään tai huomenna tuoksupostia!
P.p.p.s. Jos joku muu etsii kirjekaveria, mulle viestiä niin keksitään vaihdeltavaa.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Onkohan Geza Schön auttanut Ormonde Womanin synnytystuskissa
Minäkin pidän siitä. Taas näitä salaperäisiä metsätuoksuja.
Vaatii minulta tosin tietyn aika meditatiivisen mielentilan toimiakseen.
PS Huomenna hän tulee. UPS-mies siis :drool:

Gogol, love, tehdäänpä nyt yksi asia selväksi.Gogol kirjoitti:Onkohan Geza Schön auttanut Ormonde Womanin synnytystuskissa![]()
Olen tästä meinannut siulle jo aiemminkin mainita, mutta tämä oli viimeinen pisara!

Siis, mikä ihmeen Schön?? Herttileininen sentään, nainen! Sinä olet toisen tavannutkin etkä tiedä hänen oikeaa nimeään!!
Schoen - ei Schön. Repeat after me: Schoen, ei Schön...Schoen, ei Schön.....Schoen, ei Schön..........Schoen, ei Schön...................Schoen, ei Schön.....................................................

- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Haistelen Cocoa ja Coromandelia.
Coco on minun varhaisia omia tuoksuihastuksiani, olen käyttänytkin pullollisen EDP:tä joskus 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa. Coromandel toi minulle ensi haistamalla voimakkaasti mieleen Cocon - ja näin rinnakkain haistaen ---kyllähän näillä selkeästi on sukulaisuussuhde.
Otetaan Cocosta melkein kaikki kukat (paitsi maanläheinen *kröh* jasmiini) ja saippuamyski pois - jäljellä on Coromandelin runko. Lisätään patsulin määrää reippaasti ja ehkä tungetaan joukkoon vähän kaakaota hienostamaan patsulia - ja tuetaan vähän lisää savuisia nuotteja sekaan (haistan suitsuketta Cocossakin) - Coromandel on siinä. Läheltä haistaen Cocossa kukat ja saippuainen myski dominoivat melko lailla - mutta projektiossa on voimakasta yhtäläisyyttä kunhan Cocon alkumetreiltä edetään pidemmälle. Oikeastaan Coromandel on täsmälleen sellainen, kuin toivoisin Cocon olevan - tai ne parhaat jutut siitä, ne jotka ovat jääneet mieleen. Sanoisin, että vintage-Coco voisi olla vielä aavistuksen lähempänä...
Pidän kyllä Coromandelista paljon. Eipä juuri haitannut, vaikka tukka olisi pitänyt pestä eilen... ...hiukset Carrie-nutturalle, kissakuvioiset poninkarvaballerinat jalkaan ja Coromandelia kehiin - olin valmis kohtaamaan taas kerran yrmeän postineidin... (hukkaan meni se (vähäinen) ponnistelu
)
No, ambraa, suitsuketta ja patsulia pelkistetyssä pullossa, voiko mennä pieleen minun kohdallani :laughing-rofl:
Edit. Cocon ja Coromandelin lopullinen drydown ihollani on lähes identtinen - Coromandelissa on aavistus tummaa kaakaota, jota ei Cocossa ole (minulla tämä on tummaa, ei tod. mitään valkosuklaata). Edit 2. Olihan noissa toinenkin ero, Cocoon jäi mukaan selkeä myski, paljon pehmeämpänä ja eläimellisempänä kuin tuoksun alkukaaren aikainen myski.
Coco on minun varhaisia omia tuoksuihastuksiani, olen käyttänytkin pullollisen EDP:tä joskus 80-luvun lopussa, 90-luvun alussa. Coromandel toi minulle ensi haistamalla voimakkaasti mieleen Cocon - ja näin rinnakkain haistaen ---kyllähän näillä selkeästi on sukulaisuussuhde.
Otetaan Cocosta melkein kaikki kukat (paitsi maanläheinen *kröh* jasmiini) ja saippuamyski pois - jäljellä on Coromandelin runko. Lisätään patsulin määrää reippaasti ja ehkä tungetaan joukkoon vähän kaakaota hienostamaan patsulia - ja tuetaan vähän lisää savuisia nuotteja sekaan (haistan suitsuketta Cocossakin) - Coromandel on siinä. Läheltä haistaen Cocossa kukat ja saippuainen myski dominoivat melko lailla - mutta projektiossa on voimakasta yhtäläisyyttä kunhan Cocon alkumetreiltä edetään pidemmälle. Oikeastaan Coromandel on täsmälleen sellainen, kuin toivoisin Cocon olevan - tai ne parhaat jutut siitä, ne jotka ovat jääneet mieleen. Sanoisin, että vintage-Coco voisi olla vielä aavistuksen lähempänä...
Pidän kyllä Coromandelista paljon. Eipä juuri haitannut, vaikka tukka olisi pitänyt pestä eilen... ...hiukset Carrie-nutturalle, kissakuvioiset poninkarvaballerinat jalkaan ja Coromandelia kehiin - olin valmis kohtaamaan taas kerran yrmeän postineidin... (hukkaan meni se (vähäinen) ponnistelu

No, ambraa, suitsuketta ja patsulia pelkistetyssä pullossa, voiko mennä pieleen minun kohdallani :laughing-rofl:
Edit. Cocon ja Coromandelin lopullinen drydown ihollani on lähes identtinen - Coromandelissa on aavistus tummaa kaakaota, jota ei Cocossa ole (minulla tämä on tummaa, ei tod. mitään valkosuklaata). Edit 2. Olihan noissa toinenkin ero, Cocoon jäi mukaan selkeä myski, paljon pehmeämpänä ja eläimellisempänä kuin tuoksun alkukaaren aikainen myski.
Oh deer.
Hui, minäkin haluaisin kokeilla tuota Ormonde Jaynen Womania! Saan aina jonkun kummallisen adrenaliinipiikin tai jotain, kun jossain esitetään joku haaste ja kuvittelen pari sekuntia, että kyllä minä ainakin! Tässä tapauksessa siis aloin uhota itsekseni, että minä ainakin haistaisin tuon tuoksun!
:lol:
Minä sain eilen postimerkkejä eli multakin lähtee tässä päivänä tai toisena postia Syysviirulle ainakin, varmaan parille muullekin.
Tänään ei mun postilootassa ollut kuin mainoksia ja kutsu verenluovutukseen, innolla odottelen siis huomista.
Paperilla käryää nenän alla Léonardin Tamango, oli pakko verestellä muistoja. Aikamoisen tymäkkä tapaus, kuinkahan monta ihmistä olenkaan aikoinani suht teiniksinä tuolla kolkannut...liekö mennyt vähän huonoksikin jo...

Minä sain eilen postimerkkejä eli multakin lähtee tässä päivänä tai toisena postia Syysviirulle ainakin, varmaan parille muullekin.

Paperilla käryää nenän alla Léonardin Tamango, oli pakko verestellä muistoja. Aikamoisen tymäkkä tapaus, kuinkahan monta ihmistä olenkaan aikoinani suht teiniksinä tuolla kolkannut...liekö mennyt vähän huonoksikin jo...
Laitoin sulle Mohn mukaan pari yllätysnäytettä, jos sulla on ne jo, laita eteenpäin. OJ Womaninkin laittaisin, mutta näyteputkilon pohjalla on enää pieni pisara. Jos jollain on ylimääräinen OJ Woman -näyte, hihkaistaa!
-
Mikähän mua vaivaa tänään vai oletteko tänään kaikki erityisen hauskoja, sillä hihittelen täällä ääneen niin monien kommentteja :lol:
Mulla on näyte Ormonde Womanista (ja useasta muusta OJ:sta), mutta ovat menossa ensin kiertoon Hellinille. Jos jaksat, Mohn, odotella? OW on mustakin mielenkiintoinen, nenäni aistii siitä tomaattia. Mutta en kovin usein käänny sen puoleen kuitenkaan. Syksyllä enemmän. Muutoin OJ:t ja niiden suosio esim NST:llä on mulle vähän arvoitus. Ja mulla on tuota anosmiaa joidenkin muiden OJ:n tuoksujen suhteen, esim. taisi olla Sampaquita ja Frangipani. Olenkin tuota ihmetellyt ja harmitellut kovin. Pomo taisi kerran ottaa pari askelta taakse päin, kun olin annostellut anosmisesti jompaa kumpaa
Mulla on näyte Ormonde Womanista (ja useasta muusta OJ:sta), mutta ovat menossa ensin kiertoon Hellinille. Jos jaksat, Mohn, odotella? OW on mustakin mielenkiintoinen, nenäni aistii siitä tomaattia. Mutta en kovin usein käänny sen puoleen kuitenkaan. Syksyllä enemmän. Muutoin OJ:t ja niiden suosio esim NST:llä on mulle vähän arvoitus. Ja mulla on tuota anosmiaa joidenkin muiden OJ:n tuoksujen suhteen, esim. taisi olla Sampaquita ja Frangipani. Olenkin tuota ihmetellyt ja harmitellut kovin. Pomo taisi kerran ottaa pari askelta taakse päin, kun olin annostellut anosmisesti jompaa kumpaa

-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Toxu kultaseni ja kaikki te Haerkoeset siellä Seoulissa ja täällä Toxu-foorumilla
Geza on miehistä kaunein ja näinkin olen nähnyt hänen nimensä kirjoitettavan:
https://docs.google.com/file/d/0B3-XHQl ... W8/preview
Tai sitten vaikka täällä
http://www.biehl-parfum.com/de/schoen.php
PS Miksi Geza tulee aina meidän kahden väliin?
Geza on miehistä kaunein ja näinkin olen nähnyt hänen nimensä kirjoitettavan:
https://docs.google.com/file/d/0B3-XHQl ... W8/preview
Tai sitten vaikka täällä
http://www.biehl-parfum.com/de/schoen.php
PS Miksi Geza tulee aina meidän kahden väliin?
Tiedän, tiedän...Tuo ryökäle!Gogol kirjoitti: PS Miksi Geza tulee aina meidän kahden väliin?
Oijoi, ihanaa Eeva!
eiffelintorni, jaksan toki, eihän minulla ole mikään kiirus.
Tulipahan mieleeni; muistan kun jossakin oli viittaus joko musiikkiin tai kirjallisuuteen (no siis pätee varmasti molempiin), jossa mainittiin joku ihan järjetön määrä paljonko sitä on, ja että sen kaiken läpi kahlaamiseen ei ihmisikä riitä. Sain ihan pikkiriikkisen paniikkikohtauksen tapaisen ja vietin hetken surren kaikkia niitä kirjoja/musiikkia, joita en koskaan tule lukemaan/kuulemaan. Samaa surua koen pikkuisen tuoksujen suhteen mutta olen myös tullut todenneeksi, että ehdin kyllä tuoksuttelemaan (ja lukemaan ja kuuntelemaan) aivan riittämiin ilman, että minun pitäisi saada kaikki.

eiffelintorni, jaksan toki, eihän minulla ole mikään kiirus.

Tulipahan mieleeni; muistan kun jossakin oli viittaus joko musiikkiin tai kirjallisuuteen (no siis pätee varmasti molempiin), jossa mainittiin joku ihan järjetön määrä paljonko sitä on, ja että sen kaiken läpi kahlaamiseen ei ihmisikä riitä. Sain ihan pikkiriikkisen paniikkikohtauksen tapaisen ja vietin hetken surren kaikkia niitä kirjoja/musiikkia, joita en koskaan tule lukemaan/kuulemaan. Samaa surua koen pikkuisen tuoksujen suhteen mutta olen myös tullut todenneeksi, että ehdin kyllä tuoksuttelemaan (ja lukemaan ja kuuntelemaan) aivan riittämiin ilman, että minun pitäisi saada kaikki.
Menin laittamaan pihatöiden jälkeen Cool wateria. Onhan tämä tavallaan ihan kiva tuoksu, mutta tämä vain kyllästyttää minut hengiltä. Hyvin synteettinen, hivenen metallinen minun nenääni ja kai jonkinlainen standardi. Tämä haisee juuri siltä, miltä miesten tuoksun odottaakin haisevan. Mulla tästä vielä kaksi deostickiäkin. Mitenkähän minä ikinä saan nämä käytettyä? Onneksi kohta saunaan ja lasi kuohuviiniä sen jälkeen parvekkeella.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Mä kuljin äsken kerjäläisen / katusoittajan ohi joka tuoksui vahvasti joltakin kaikkein rutiininomaisimmalta miestentuoksulta.
Erittäin charmanttia sinänsä ja tuo uuden tulokulman romanikeskusteluun. (Saako köyhä tuoksua hyvältä?)
Mulla yksi tuoksuharrastuksen liikkeellepanevista voimista oli se etten halunnut haista siltä samalta kuin kaikki muut.
Eli wn Happyltä, Tsägältä, Ällyreltä, Coco Mademoisellelta...
Syrjähdys aiempaan: Kami-kamu, rakastan Cocoa ja rakastan Coromandelia. Mutta en pysty kuvittelemaan käyttäväni niitä nyt kesäaikaan.
Keinun vielä Paprika Brasilin jälkimainingeissa.
Olisiko rikollista laittaa päälle lenkkarit ja Bal à Versaillesia
<addikti>
Erittäin charmanttia sinänsä ja tuo uuden tulokulman romanikeskusteluun. (Saako köyhä tuoksua hyvältä?)
Mulla yksi tuoksuharrastuksen liikkeellepanevista voimista oli se etten halunnut haista siltä samalta kuin kaikki muut.
Eli wn Happyltä, Tsägältä, Ällyreltä, Coco Mademoisellelta...
Syrjähdys aiempaan: Kami-kamu, rakastan Cocoa ja rakastan Coromandelia. Mutta en pysty kuvittelemaan käyttäväni niitä nyt kesäaikaan.
Keinun vielä Paprika Brasilin jälkimainingeissa.
Olisiko rikollista laittaa päälle lenkkarit ja Bal à Versaillesia
<addikti>
Toivottavasti ei sentään Cool waterilta. Luca antaa sille muuten vaatimattomasti viisi tähteä.