Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Sokkovainut
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Sokkovainut
Täytyy vielä lisätä, että kyllä tunnistin tuoksun kuvauksestasi ilman numeroakin. Vähän piti kyllä ensin miettiä. Ei siksi että se olisi metsään arvioitu, vaan sen vuoksi, että oli ihan uusia näkökulmia. Kamicha näytti saavan tuoksusta aika hyvin lennosta kiinni. En paljasta vielä, mikä tuoksu oli, että Mohn saa sanottua siitä sanansa. Teidän kannattaisi, jos mahdollista ehkä synkronisoida noita haisteluita. Käydä vaikka ihan järjestyksessä läpi.
Sitä en tiedä, käyttäytyvätkö tuoksut eri tavoin eri ihoilla. Olen jostakin lukenut, että tämä ajatus on Chanelin markkinointivoitto. Kun Chanel no 5 rupesi tekemään kauppansa kansalle, niin piti keksiä joku slogan, jonka avulla massatuote saatiin myötyä yksityisenä ylellisyytenä.
Syysviiru, vielä ihan subjektiivinen kysymys. Piditkö tuoksusta?
Sitä en tiedä, käyttäytyvätkö tuoksut eri tavoin eri ihoilla. Olen jostakin lukenut, että tämä ajatus on Chanelin markkinointivoitto. Kun Chanel no 5 rupesi tekemään kauppansa kansalle, niin piti keksiä joku slogan, jonka avulla massatuote saatiin myötyä yksityisenä ylellisyytenä.
Syysviiru, vielä ihan subjektiivinen kysymys. Piditkö tuoksusta?
- Aigu
- Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:
Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella
Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jaakiem: Voi kuule... voin sanoa, että todella käyttäytyvät! Itselle tutuista tuoksuista saattaa uudella iholla nousta esiin aivan uudenlaisia nuotteja. :)
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Juuri ihmettelin Cherguita miehen iholla - suoraan sanottuna se on hänellä paljon parempi! Saippuainen myski ei nouse ollenkaan niin vahvana esiin kuin minulla - ja tuoksu on heti jo alkuun hengittävämpi. Onhan se vaan upea tuoksu - jos mies tykkää, niin minulla taitaa olla synttärilahjaidea...
Oh deer.
Pidin reippaasta liikkeellelähdöstä, se on omalaatuinen. Mutta olen tosi herkkä makeille tuoksuille, ja se kinuskijälkkäri ei sopinut ainakaan mun iholle.
Mulla on muuten n:o 5 jo nuuhkittuna ja voisin kirjoittaa sen auki kohtapuoliin.
Mulla on muuten n:o 5 jo nuuhkittuna ja voisin kirjoittaa sen auki kohtapuoliin.
Kirjoita pois vaan, ettei unohdu.
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Puuh, vihdoin pääsin linjoille. Nappaan tähän Jaakiem sun ekat kuvaukset, näiden perusteella olin varma että sekoitit näiden numerot keskenään, kuten ilmeisesti teitkin.

Tämä on Comme des Garcons - Wonderwood.Jaakiem kirjoitti:Vasemmassa kädessä on joku, joka tuoksuu saunalla. Koivuvihdalle vedessä. Hielle ja lialle. Siinä haisee myös palava koivun tuoksu. Ihan kuin joku olisi heittänyt koivunliotusvettä kiukaalle. Mielessä kävi sellainen ajatus, että voisiko Dzing tuoksua tältä Suomen oloissa, mutta tuskin. En lähde alun nöyryytyksen jälkeen edes arvailemaan.
Tämä on Van Cleef & Arpels - Midnight in Paris (edt).Jaakiem kirjoitti:Oikeassa kädessä haisee myös koivu, mutta paljon tuoreempi. Se aloitti makeammin, ikään kuin minttusuklaan kautta. Tämä tuoksuu kiusaa tuttuudellaan. Voisiko tässä olla teetä, kenties todella kevyesti vaniljaa. Epäilin, että se voisi olla Bvlgarin Black, joten suihkautin sitä käden toiselle puolelle. Black on kumisempi, keinotekoisempi ja äänekkäämpi. Nyt se sitten häiritsee hiljaisempaa serkkuaan.

Näistä taisin päästä jotenkin jyvälle. Lueskelin tuon Midnight in Parisin kuvausta ja mietin, että voisiko se olla tämä. Löysin sen siis sillä perusteella, että se muistuttaa niin monen mielestä Blackia. Päätin kuitenkin jättää arvailut sikseen ja keskittyä tuoksuihin.
Pidin molemmista kovasti. Wonderwoodista olin kuulut ja olin ollut kiinnostunut testaamaan. Se oli ulkotiloissa yllättävän mausteinen ja puisuus jäi sivuosaan. MIdnight in Paris voi olla monelle parempi valinta kuin Bvlgarin Black. Ainakin minulle se tuntui kiltimmälle ja rikkaammalle, joskis Blackissa on taas enemmän luonnetta ja ääntä. Haluaisin kuitenkin kokeilla sitä kunnolla päälle, ennen kuin edes miettisin hankintaa, koska en ole varma haluaisinko tuoksua niin paljon vaniljalta ja missä määrin savu nousee siitä.
Kiitos Mukael näistä. Olivat mukavia tuttavuuksia molemmat.
Pidin molemmista kovasti. Wonderwoodista olin kuulut ja olin ollut kiinnostunut testaamaan. Se oli ulkotiloissa yllättävän mausteinen ja puisuus jäi sivuosaan. MIdnight in Paris voi olla monelle parempi valinta kuin Bvlgarin Black. Ainakin minulle se tuntui kiltimmälle ja rikkaammalle, joskis Blackissa on taas enemmän luonnetta ja ääntä. Haluaisin kuitenkin kokeilla sitä kunnolla päälle, ennen kuin edes miettisin hankintaa, koska en ole varma haluaisinko tuoksua niin paljon vaniljalta ja missä määrin savu nousee siitä.
Kiitos Mukael näistä. Olivat mukavia tuttavuuksia molemmat.
N:o 5 Jaakiemin setistä.
Tuoksu singahtelee kartalla, aloittaa Unkarista. Parfymööri on selvästikin saanut käsiinsä Unicum-katkeron reseptin. Unicumissa on 40 yrttiä, joita en osaa määritellä, mutta Unicumin tunnistan välittömästi. Juomaa tuntemattomille voisi kuvailla, että se on tumma, yrttinen, hieman kitkerä ja tervainen. Kypsytystynnyrin puun tuoksua on mukana. Mikään yksittäinen yrtti ei nouse alusta esiin.
Tervan painotus kasvaa, ja tuoksu etääntyy Unicumista. Tuoksua voisi kuvailla myös miellyttävän tervashalon palamiseksi. Nyt ollaan havumetsävyöhykkeellä ja suunnataan itään.
Ollaan Euroonpan koillislaidalla. Tervaa, havumetsää, hapahko metsänpohja. Loppuvaiheessa, joka muuten kestää kauan, iholle jää selväpiirteinen suitsukkeen tuoksu. Voimakas ja miellyttävä affekti. Kokonaisuudessaan sympaattinen ja nostalginen tuoksu. Ei makea.
Suoraviivainen koostumus ja kitkerät ainekset viittaava Taueriin tai CdG:iin. Moderni, nostalginen "takaisin luontoon" -tuoksu.
Tuoksu singahtelee kartalla, aloittaa Unkarista. Parfymööri on selvästikin saanut käsiinsä Unicum-katkeron reseptin. Unicumissa on 40 yrttiä, joita en osaa määritellä, mutta Unicumin tunnistan välittömästi. Juomaa tuntemattomille voisi kuvailla, että se on tumma, yrttinen, hieman kitkerä ja tervainen. Kypsytystynnyrin puun tuoksua on mukana. Mikään yksittäinen yrtti ei nouse alusta esiin.
Tervan painotus kasvaa, ja tuoksu etääntyy Unicumista. Tuoksua voisi kuvailla myös miellyttävän tervashalon palamiseksi. Nyt ollaan havumetsävyöhykkeellä ja suunnataan itään.
Ollaan Euroonpan koillislaidalla. Tervaa, havumetsää, hapahko metsänpohja. Loppuvaiheessa, joka muuten kestää kauan, iholle jää selväpiirteinen suitsukkeen tuoksu. Voimakas ja miellyttävä affekti. Kokonaisuudessaan sympaattinen ja nostalginen tuoksu. Ei makea.
Suoraviivainen koostumus ja kitkerät ainekset viittaava Taueriin tai CdG:iin. Moderni, nostalginen "takaisin luontoon" -tuoksu.
Hyvä Syysviiru. Erittäin mielenkiintoista. Erityisesti se miten asetatte tuoksut miesten–naisten- ja uusi–vanha-akseleilla on kiinnostavaa seurata. Itse kun tietää, mistä tuoksuista on kyse, ei sitä pysty objektiivisesta arvioimaan. Palan jo halusta antaa sinulle näistä palautetta. Odottelin kuitenkin Mohnia vielä.
Lähden tässä välissä käymään pyörälenkillä.
Lähden tässä välissä käymään pyörälenkillä.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Epäilen päässeeni Viirun kuvauksen perusteella tästä tuoksusta jyvälle - mutta onko maanosa täysin väärä?
Mutta pidän mölinät mahassani ja lähden minäkin lenkille - Hermèsiin, jos se sattuu olemaan auki,
Mutta pidän mölinät mahassani ja lähden minäkin lenkille - Hermèsiin, jos se sattuu olemaan auki,
Gogol, takaisin maantiedon tunnille. Lähtömaa oli ehkä väärä, mutta maanosa oikea, vaikka rajoilla mennään. Ymmärrän kyllä hyvin perustelut koilliselle.
Kyllä Unicum on unkarilanen tuote! Mutta orientaaliksi tuoksu varmaankin luokitellaan.
Minä olen sen verran pedantti ja järjestelmällinen, että mun on pakko kirjoittaa sokkoni auki numerojärjestyksessä.
Olen nyt pari kertaa kokeillut ykköstä vähän paremmin ja aloittanutkin siitä kirjoittamisen mutta olen siinä jumissa. Minua ärsyttää suunnattomasti etten muista mikä tuoksu se on tai missä ja miksi olen sitä joskus haistellut. Kauhean noloa jos olen vaikka arvioinut sen blogissani mutta en muista sitä.
Mutta kirjoittelen siitä piakkoin ja voisin myös kokeilla kirjoittaa samaan syssyyn myös kakkosesta.

Olen nyt pari kertaa kokeillut ykköstä vähän paremmin ja aloittanutkin siitä kirjoittamisen mutta olen siinä jumissa. Minua ärsyttää suunnattomasti etten muista mikä tuoksu se on tai missä ja miksi olen sitä joskus haistellut. Kauhean noloa jos olen vaikka arvioinut sen blogissani mutta en muista sitä.

Mutta kirjoittelen siitä piakkoin ja voisin myös kokeilla kirjoittaa samaan syssyyn myös kakkosesta.
Mohn, minusta se aloituksesi ensimmäisessä viestissä, että tuoksu tuntuu hyvin tutulta, mutta et tiedä, missä olet haistellut sitä, summaa itse asiassa tuoksua todella hyvin. Erittäin osuvaa. On hyvin mahdollista sekin, ettet oikeasti ole koskaan haistellut sitä. Lähde vain tuosta tunteesta purkamaan.