Mukael, tunnetko Odin New Yorkia, Vero Profumoa tai Humiecki & Graefia?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Katsoin Fragranticasta, niin olit laittaneet siihen pääsoinnuksi animalicin eli kai siinä jotain sen suuntaista on. Jotkut kuvailivat hikiseksi, jotkut kusiseksi ja jotkut hammasterin häkin pohjaksi. Joku taisi epäillä, että hikisyys johtuu kuminasta. En tiedä, mutta minulla ainakin oli vaikeuksia nähdä tuon kusisen nuotin takia tuoksussa edemmäs. En kokenut tätä niin gourmandiksi kuin ehkä sinä.mukael kirjoitti:Mielenkiintoista, että oot kuvannut sekä Wonderwoodia että Jeux de peauta hikiseksi/likaiseksi, molemmat on ainakin aika vahvasti santelipohjaisia, vaikkakin muilta osin erilaiset.
Syysviiru kirjoitti:Tuoksu alkaa muuttua. Siitä tulee ilmiselvä Dior Addict, tosin 5 x vahvempi. Dior Addictin ystävä voisi hankkia tämän, yksi pönikkä riittäisikin eliniäksi. DA ainekset ovat mielestäni tonkapapu, santeli, jasmiini ja vanilja. Näyttää ystävälliseltä kirjoitettuna, mutta elämys on brutaali ja överi.
Päätteksi veikkaan, että tässä pullossa pinta laskee aika hitaasti... :
Mohn siis tykkäsi tästä, Syysviiru ei. Tämä oli Dior homme. Itse kun haistelin tätä ensimmäisen tätä ensimmäisen kerran olin sitä mieltä, ettei mies voisi tällaista tuoksua pitää. Se tuoksui lähinnä naisten meikiltä. (Naisten meikki kattaa siis käsitteenä laajan kirjon kukkia) Sattumalta menin kokeilemaan tästä myöhemmin intense-versiota, josta pidin, koska se tuoksu uuniomenilta puualustalla.Mohn kirjoitti:Kuvittelen haistavani taas läjäpäin kaikkea ja alkaa epäilyttää. Olisikohan drydownissa jotain hienostunutta myskiä? Loppu on joka tapauksessa makeahkon kukkaisan suolaisa, hieman puuterinen. Voisin käyttää. Yleisesti ottaen tämä tuntuu aika neutraalilta, ei lämmin muttei viileäkään. Istuu nätisti minun iholleni. Tykkään!!
Tuo Mohnin nuottikuvaus näyttää aika kattavalta. Itse en ole miettinyt tarkemmin tämän tuoksun osia. Olen tyytynyt siihen, että tämä tuoksuu iirikselle, taustalla on karamellisoituneen uuniomenapiirakan tuoksu ja kenties hieman puisuutta ja puuterisuutta. Basenotes antaa tälle tällaiset sävelet: Iris, Cardamom, Vetiver, Lavender, Leather.Mohn kirjoitti:Samplevialista nuuskittuna aivoni ovat sitä mieltä, että tässäkin on laventelia. En taaskaan haista sitä iholta yhtä selkeästi. Tässäkin se tuoksuu jotenkin samalta kuin rikotut vihreät kasvit, tulee mieleen kun pikkutyttönä leikki kesällä kotia pihamallaa ja valmisti kaikenlaisia soppia kasveista. Alkutuoksussa tuoksuu mielestäni anis suht selkeänä. Olen bongaavinani vetiveriä tästäkin.Mutta sitten se häipyy nopeasti ja jättää tilalle epävarman fiiliksen; kuvittelinko vain...
Jotain raikasta, olisiko spearmintiä. Santelipuuta? Tai sittenkin seetriä...joku puu kuitenkin. Pikkuhiljaa tuoksu alkaa muuttua hieman puuteriseksi, kenties iiristä? Anis muuttuu lakritsaiseksi, makeansuolaiseksi ja selkeästi mustaksi. Tuoksun kehittyessa alan epäillä onko se sittenkään iiristä, se voisi olla myös aavistus vaniljaa... Apua, mustapippuria??
Jäin aiemman mix-upin takia epäilemään ensisijaisesti siks että kerroit spontaanista haistelusta ja kirjoitit mulle "olin katsovinani (numeroksi)..." mikä kuulostaa ainakin mulle hyvin virheelle alttiilta lähtökohdalta (vrt. "tämä on numero...").Jaakiem kirjoitti:Miksi jäit epäilemään väärää numeroa? En selvästikään pysty tuota tarkempiin analyyseihin.
Voisin tehdä sinulle syksyksi paketin :). Tarvitsen vähän aikaa kiinnostavien tuoksujen keräilyyn... ...haluaisin huomioida makuasi, mutta kuitenkin keräillä jotain yllättävääkin.Tiia kirjoitti:Mä oon miettinyt tähän osallistumista..Mutta..
Kuinka tällaiseen sokkovainuiluun voi osallistua..?![]()
Ja siis varsinkin kuinka siihen voi osallistua ns. puhtaalta pöydältä..? Tätä ketjua luettua on sokkoilu aika kaukana..