Kuinka paljon sä yleensä suihkuttelet? Mä suihkutan yhden suihkauksen, villeimmilläni kaksi...toxu kirjoitti:Bois Farinea täällä yltympäriinsä. Lukematon määrä suihkauksia iholle, hiussänkeen ja vaatteisiin.
Hyvä etten suuhun suihkuttanut.
Nyt olen valmis vetämään maanantaita turpaan niin ettei se enää tule koskaan muistamaan nimeään.
Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Mitä haistelet tänään?
Mulla on käynnissä vesituoksumaraton. Tänään toisella ranteella Kenzo Flower, kyynärpäällä Water Calligraphy by Kilian. Toisella ranteella Kenzo L'Eau Indigo, kyynärpäällä L'eau d'Issey. I smell fresh.
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
Tänään paidan alla Humiecki&Graefin Blask. Koukuttava weirdo.
Riippuu tuoksusta, tilanteesta ja fiiliksestä.Eeva kirjoitti:Kuinka paljon sä yleensä suihkuttelet? Mä suihkutan yhden suihkauksen, villeimmilläni kaksi...toxu kirjoitti:Bois Farinea täällä yltympäriinsä. Lukematon määrä suihkauksia iholle, hiussänkeen ja vaatteisiin.
Hyvä etten suuhun suihkuttanut.
Nyt olen valmis vetämään maanantaita turpaan niin ettei se enää tule koskaan muistamaan nimeään.
Joskus kuten tänään, kun tuoksuna on ultramukava ja luonteva Bois Farine, eikä miun tarvitse välittää muiden tunteista, innostun helposti hyvin liberaaliin suihkutteluun. En laskenut, mutta luulen että päälläni on tänään kaikenkaikkiaan 10-12 suihkausta kyseistä tuoksua.
Mutta kyllä miulle riittää usein yksikin suihkaus. Kuten sanoin, riippuu tuoksusta, fiiliksestä, tilanteesta ja blaa blaa blaasta.
Olen nk. heavy spritzer, mutta meininkini on nynnerömäistä verrattuna moniin ulkomaan eläviin. Tiesitkö että esim. arabimaissa miehet saattavat hyvinkin suihkuttaa kaksi-kolmekymmentäkin kertaa päällensä jotain painavaa itämaista..?
Muistan myös erään oudon jenkkityypin, jolla oli tapana suihkuttaa uskomattomat 40(!) kertaa YSL:n MSeiskaa - tätä tuoksua en itse voisi koskaan kuvitella laittavani kolmea suihkausta enempää.
Käytän tuoksuja puhtaasti omaksi ilokseni. En ole esim. sellaisessa työssä jossa miun tarvitsee pelätä ihmisten tukehtuvan ylläni leijuvaan pilveen.
Jokainen tyylillään. Kyse ei ole kohdallani anosmiasta tai hajuaistin herkkyyden puuttesta, tykkään vain usein vetää överit ja haistaa itseni kun heilun ympäriinsä.
Monet sanovat että less is more. Whatever makes you happy...
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Cartier II L'Heure Convoitee, sain tämän Kosmoskukalta
.
Puuterinen, suorastaan meikkimäinen kukkaistuoksu, jossa pohjalla puuta ja mausteita - ei kuitenkaan tunkkainen, nämä meikit eivät ole vanhentuneet mummon piirongissa. Olin haistavinani tässä neilikan sekä kukkana että mausteena, mutta en ole enää ihan varma. Tuoksu sopisi ihanasti jollekin vintage-henkiselle kaunottarelle. Omalle kukkaisvammalleni tämä on haasteellinen, olen hyvin tietoinen tuoksusta koko ajan.
FYI Cartierkin osaa pakata näytteensä, sama pitkä ja hoikka putkilo kuin YsUzaceissa hyvin toimivalla tulppakorkilla. Lisäksi vielä suojana kaunis pahvirasia, joka on oikeasti niin tukeva, että suojaakin joltain.

Puuterinen, suorastaan meikkimäinen kukkaistuoksu, jossa pohjalla puuta ja mausteita - ei kuitenkaan tunkkainen, nämä meikit eivät ole vanhentuneet mummon piirongissa. Olin haistavinani tässä neilikan sekä kukkana että mausteena, mutta en ole enää ihan varma. Tuoksu sopisi ihanasti jollekin vintage-henkiselle kaunottarelle. Omalle kukkaisvammalleni tämä on haasteellinen, olen hyvin tietoinen tuoksusta koko ajan.
FYI Cartierkin osaa pakata näytteensä, sama pitkä ja hoikka putkilo kuin YsUzaceissa hyvin toimivalla tulppakorkilla. Lisäksi vielä suojana kaunis pahvirasia, joka on oikeasti niin tukeva, että suojaakin joltain.
Oh deer.
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Muistan tuon tuoksun, siinä on aivan varmasti neilikkaa.
Update: virkistän itseäni Coromandelilla. Pidän tästä paljon paljon enemmän kuin Borneosta. Tämä on jotenkin dialoginen tuoksu: yhtä aikaa hienostunut ja eläimellisen karkea, melkein rivo. Viileä ja lämmin, nainen ja mies.
Suurin osa patsuleista joihin olen törmännyt on yhden nuotin jollotuksia. Tämä ei ole.
Update 2 - Coromandel tuntuu vielä, mutta olen ihan poikki ja menen aikaisin nukkumaan.
Vuodetuoksuna taas Bois d'Armenie joka on rauhoittava ja puhuu sopivasti sotto voce.
Update: virkistän itseäni Coromandelilla. Pidän tästä paljon paljon enemmän kuin Borneosta. Tämä on jotenkin dialoginen tuoksu: yhtä aikaa hienostunut ja eläimellisen karkea, melkein rivo. Viileä ja lämmin, nainen ja mies.
Suurin osa patsuleista joihin olen törmännyt on yhden nuotin jollotuksia. Tämä ei ole.
Update 2 - Coromandel tuntuu vielä, mutta olen ihan poikki ja menen aikaisin nukkumaan.
Vuodetuoksuna taas Bois d'Armenie joka on rauhoittava ja puhuu sopivasti sotto voce.
Divinen L'homme de coeur, ei heitä kauaksi Armani codesta.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Vero Profumon Rubj. Tämä tuoksu on niin sensuelli että varaan sen yleensä iltaan.
Mutta nyt geometristen vaatteiden kanssa se tuntuu oikeasti sopivalta.
Tämä on niitä harvoja tuberosaisia tuoksuja joita kykenen käyttämään. Tämä on myös tuoksu joissa nuottien luettelemisesta ei ole mitään iloa. Samoista lähtöaineista olisi saanut helposti Armani Code pour Femmen, mutta tämä tuoksu on arvoituksellisen ihana taideteos, kuin rubiinirintaneula syvän sammalenvihreällä sametilla.
Mutta nyt geometristen vaatteiden kanssa se tuntuu oikeasti sopivalta.
Tämä on niitä harvoja tuberosaisia tuoksuja joita kykenen käyttämään. Tämä on myös tuoksu joissa nuottien luettelemisesta ei ole mitään iloa. Samoista lähtöaineista olisi saanut helposti Armani Code pour Femmen, mutta tämä tuoksu on arvoituksellisen ihana taideteos, kuin rubiinirintaneula syvän sammalenvihreällä sametilla.
-
Jee Rubj!
(en löydä tähän sellaista kunnon vosuhymiötä, Arielin täytyy kelvata) Mä poden parhaillaan migreeniä mutta uskaltauduin silti laittamaan Rubj-tipan kädelle. Ahh!! Mun nenä nappaa tästä eniten likaista appelsiininkukkaa kukkasektorilla, mutta varmasti tästä jasmiini ja tuberoosakin löytyy. Onko sulla Gogol muuten extrait vai edp? Ne on aika erilaisilla painotuksilla. Onnekseni mulla migreeniin ei yleensä hajujutut vaikuta pahasti, jos en nyt jotain tuberoosaa suoraan kanisterista imppaa.

Tavallaan saan kiinni yhteydestä, mutta mulle nää on aika erilaiset kuitenkin. Suurimpana erona L'HdC:ssä on iiris melko prominenttina, AC:ssä ei (ainakaan mun nenään) ollenkaan. BTW, L'HdC:stä mulle tulee L'artisanin Iris Pallidan tapaan todella vahva mielleyhtymä melankolisuuteen/haikeuteen. Vaikka näitä tuoksuja yhdistää iiris, samaa vibaa en saa yleisesti ottaen aina iiriksistä.Jaakiem kirjoitti:Divinen L'homme de coeur, ei heitä kauaksi Armani codesta.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Mukael, mun versio on EdP Alla Violetasta.
Extraitia pääsisi helposti haistelemaan Campomarziossa, varmaan vielä käynkin siellä.
Neroli on tosiaan tässä vahvasti läsnä, ja tässä on hieman samanlainen tuore vihreä sivuvivahde kuin oikeissa puissa.
Tsemppiä migreenin kanssa. Mulla ei ole päänsärkyä, ainoastaan vuorellinen töitä ja tiukasti ohjelmoitu iltapäivä <lääh>
Extraitia pääsisi helposti haistelemaan Campomarziossa, varmaan vielä käynkin siellä.
Neroli on tosiaan tässä vahvasti läsnä, ja tässä on hieman samanlainen tuore vihreä sivuvivahde kuin oikeissa puissa.
Tsemppiä migreenin kanssa. Mulla ei ole päänsärkyä, ainoastaan vuorellinen töitä ja tiukasti ohjelmoitu iltapäivä <lääh>
-
^ Tattis, ja tsemppiä töihin! Mulla extrait-näyte. Kipin kapin Campomarzioon! Testaa Rubj ja Onda extraitit. Mä ajattelin tilata alzd:sta vero profumon edp- ja extrait-samplesetit seuraavan oikean tilauksen yhteydessä, oon nimittäin kadottanu
jossain välissä edp-vialit ja extraiteista ois hyvä saada tuoreemmat. Samalla pystyy vähän tutkimaan niitä vanhenemismuutoksia.

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Oijoij,
tänään on Tocade päivä. ;D
tänään on Tocade päivä. ;D
Thougts begome things... choose the good ones!
Mä haistelen tänään espanjalaisen Ramon Monegal tuoksuja, heidän lähetyksensä saapui. Sain kaikista pikkupullot, haistatutan niitä sitten teillekin! Mä en vain vielä tiedä, että pitäisikö mun hommata vialeita ja tehä niistä ite samplet joita kierrättää vaiko koittaa päästä joskus kesällä tapaamiseen ja sitten antaa teidän haistella niitä... Ehkä ois helpompi valmistaa niistä samplet ja kierrättää halukkailla postin kautta. Tilausta Aigulle sitten vissiin
Innostuksissani suihkuttelin näistä niin monta iholle, että mun pää on jo ihan sekaisin. Seitsemää niistä iholla, ehkä mä pesen ne pois ja aloitan alusta ihan vain yhdellä
Dry wood, Cherry musk ja Cuirelle ainakin vaikuttavat hyviltä. Ja joku mitä en enää tiedä mitä niistä se on

Innostuksissani suihkuttelin näistä niin monta iholle, että mun pää on jo ihan sekaisin. Seitsemää niistä iholla, ehkä mä pesen ne pois ja aloitan alusta ihan vain yhdellä

Dry wood, Cherry musk ja Cuirelle ainakin vaikuttavat hyviltä. Ja joku mitä en enää tiedä mitä niistä se on

Kokeilin tuota vain pikaisesti eilen nukkumaan mennessä. Armani Code tuli vaan mieleen. Molemmissa on sininen tunnelma, metallinen yläsävy ja hieman makeutta pohjalla. Käytin tuota vain niin pikaisesti, etten enempää luonnehdi. Piti pestä se pois, kun häiritsi nukahtamista. Nopeasti googlasin netistä, että onko kukaan kokenut samaa, niin tällainen kommentti löytyi Fragranticasta.mukael kirjoitti:Tavallaan saan kiinni yhteydestä, mutta mulle nää on aika erilaiset kuitenkin. Suurimpana erona L'HdC:ssä on iiris melko prominenttina, AC:ssä ei (ainakaan mun nenään) ollenkaan. BTW, L'HdC:stä mulle tulee L'artisanin Iris Pallidan tapaan todella vahva mielleyhtymä melankolisuuteen/haikeuteen. Vaikka näitä tuoksuja yhdistää iiris, samaa vibaa en saa yleisesti ottaen aina iiriksistä.Jaakiem kirjoitti:Divinen L'homme de coeur, ei heitä kauaksi Armani codesta.
"I have to say, it's worth getting, I plan on getting it. It reminds me of armani code, but only at the drydown and after an hour of wearing it. The initial scent is kinda fruity and spicy, but smooths out."
Haluan kyllä pohtia tätä tarkemmin joskus, kun on aikaa.
Se L'homme sagekin oli mukava kokemus. Jossain loppupuoliskolla tuoksu muuttui hyvin kuivaksi ja suitsukkeiseksi. Joskus yhdeksän tunnin kohdalla siitä ilmestyi vielä hetkeksi appelsiini täysin yllätyksenä. Johtuikohan kehon lämpenemisestä, kun punastelin, kun harjoiteltiin italian tunneilla poskisuudelmia.

- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Päivän haistelin Diptyquen L'Ombre Dans L'Eau:ta. Taidan olla koukussa. Se tuoksuu ihanalta auringonpaisteessa.
Availin noita Brecourteja. Agaressence on minulle vähän päänsärkyinen florientaali, ei ollenkaan minun juttuni. Ambre Noirissa tuntuisi olevan joku ikävä sävy pohjalla, ihotuoksussa on joku häiritsevä hapan nuotti edit. taittuu aika ohkaiseksi ambraksi. Farah / Haram kumpi tämä nyt sitten onkaan, on sen sijaan ihan mainio raikas tupakkainen ja mausteinen tuoksu. Selkeästi sukua Ambre Narguilelle, mutta ei kopio kumminkaan. Toinen läheinen sukulainen on Kilianin Back to Black, joka sattumalta oli iholla pari päivää sitten - siihen verrattuna Farah / Haram ei ole niin tuhdin hunajainen - ja taitaa olla mausteisempi. Ihan miellyttävä tuttavuus ja ilman Ambre Narguilea saattaisi herättää pieniä ostovibraatioita...
Availin noita Brecourteja. Agaressence on minulle vähän päänsärkyinen florientaali, ei ollenkaan minun juttuni. Ambre Noirissa tuntuisi olevan joku ikävä sävy pohjalla, ihotuoksussa on joku häiritsevä hapan nuotti edit. taittuu aika ohkaiseksi ambraksi. Farah / Haram kumpi tämä nyt sitten onkaan, on sen sijaan ihan mainio raikas tupakkainen ja mausteinen tuoksu. Selkeästi sukua Ambre Narguilelle, mutta ei kopio kumminkaan. Toinen läheinen sukulainen on Kilianin Back to Black, joka sattumalta oli iholla pari päivää sitten - siihen verrattuna Farah / Haram ei ole niin tuhdin hunajainen - ja taitaa olla mausteisempi. Ihan miellyttävä tuttavuus ja ilman Ambre Narguilea saattaisi herättää pieniä ostovibraatioita...
Oh deer.