Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Dekantointivälineitä?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Dekantointivälineitä?

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Yksi tämän foorumin pointeista on tuoksuvaihtojen mahdollisuus. Se olisi helpompaa jos olisi kunnon dekantointivälineet (pipetit, metallisuppilot, näytepullot ja pienemmät parfyymipullot). Kiinnostaisiko teitä kimppatilaaminen? Aigu saattaisi olla olla suostuteltavissa vetämään tätä hommaa!

PS Salaiset kirjeystävät ovat kivoja ;)
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Mietin tätä asiaa ja tuota välineistöä. Taidan jättäytyä tällä haavaa ulos kimppashoppailusta - mulla ei yksinkertaisesti ole mitään sellaista mitä te ette olisi jo haistaneet. :lol:

Toisaalta ainahan sitä jotain pientä..
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Olen kiinnostunut mutta hitaana hämäläisenä tarvitsen enemmän aikaa. Lisäksi rahatilanne sellainen, että ei taida olla mistä ottaa vaikka tietäisinkin mitä haluaisin. Joutunen passaamaan tällä kertaa... :(
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Ehdottomasti lähden mukaan. Olen ostanut muutaman pienen spraypullon suomalaisesta nettikaupasta ja muutaman pikkupullon apteekista, mutta ovat olleet turhan isoja ja aika kalliita. Hankaluutena on ollut myös se, etteivät ole mahtuneet kirjekuoreen kunnolla, jolloin on joutunut karsimaan kuplamuoveista. Laitan pikimmiten listaani sähköpostiin, jotta saadaan tilaus kasaan.

Mun mielestä nuo pienimmät spraypullot, jotka maksavat jotain alle 0,4 dollaria, ovat edullisia, vaikka joutuisikin vielä maksamaan vähän posteja ja veroja päälle.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Mä tulen siis ehdottomasti myös mukaan kimppatilaukseen. Tarvitsen pikku-sprayvialeja, pipettejä ja pari metallisuppiloa sekä kasan 30-60ml dekantointipulloja.

Jaakiem, näyttää vahvasti siltä että tulet saamaan multa jatkossakin postia. Klikkailen huomenna ostoskoriin tarkemmat valinnat ja pistän ne sulle Aigu tiedoksi.
Syysviiru

mukana!

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Olen ehdottomasti mukana, mutta en tiedä mitä tarvitsen. Kertokaa mulle mitä tarvitaan esim. atomizer-pakkausten jakamiseen?
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Sama kuin Syysviirulla. Haluaisin jakaa näytteitä parfyymeistani muutamille halukkaille, mutten tiedä mitä siihen tarvitaan?

Mitään jättimäistä dekantointivälinevarastoa en tarvinne.

P.s. Etsin salaisia kirjekavereita, tositarkoituksella.
Jaakiem

Varmaan muutamalla sampleputkilolla ja suppilolla pääsee pitkälle. Mä olen itse päässyt alkuun siten, että olen vain tehnyt foliosta torven, jonka avulla olen saanut suihkutettua spraypullosta nestettä pienempään pulloon. Törmäsin tämmöisiin neuvoihin täällä http://www.nstperfume.com/2007/03/29/pe ... t-perfume/.

Itse panin tilaukseen kasan nelimillisiä sprayputkia ja jonkun verran ysimillisiä. Mulla on entuudestaan muutamia 25 millisiä pulloja. Mitä mieltä olette, pärjääkö näillä? Ajattelin, että nelimillinen on ihan reilu vaihtokoko. Eihän nuo kaupoistakaan anna kuin 1-2-millisiä. Yhdeksällä millillä pärjää jo pitkälle. Harvasta tuoksusta oikeastaan tarvitseekaan enempää. Isommista pulloista en tiedä. Tarvitsisiko noita pullon osituksia varten?

Pitäisikö muuten avata ihan uusi ketju sitä varten, että voisi siinä mainostaa, mistä pulloista olisi valmis lohkaisemaan muutaman millin vaihtoon?
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

En ota kantaa tuohon, miten spray-pulloista saa lypsettyä näytteitä. Jos haluatte antaa toisillenne niksejä, muistakaa ne sukkahousut johonkin väliin. Btw, toivottavasti saitte yksityisviesteissä toimitusehdot - laitan ne vielä tilausvahvistuksiin.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Toivottavasti sait, Aigu, mun sähköpostin. Mieheni juuri huomasi, että mun posti meni hänellä spämmilaatikkoon..
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Tiia: Kiitos sain! Laitan vielä tilausvahvistuksen ja hinta-arvion. Toivottavasti Vasilisa laittoi jo alustavan hinta-arvion tuotteille. Mitä enemmän tilauksia tulee, sitä halvemmalla saamme tullauksen ja kuljetuksen.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Syysviiru

ymmällä

Siis eikö sprayt mene pilalle, kun ne joutuvat tekemisiin ilman kanssa? Luotan ammatti-ihmisten dekantointitaitoihin, mutta en ehkä itse uskaltaisi ryhtyä purkittamaan uudelleen jotain arvokasta tuoksua.

Parfyymikonsentraatiot on varmaan asia erikseen. Parfyymeja myydään järjettömän isoissa pakkauksissa, jolloin on fiksua ostaa sellainen kimpaan ja pullottaa pikku annoksiin.

Tilaus on varmaan lähtenyt ennen kuin ehdin perehtyä asiaan?
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Huh, runsaudenpula tuolla sivustolla, ja vielä kun ei tiedä mitä tarvitsisi. Mihis mennessä tilaus pitäisi tehdä?
Jaakiem

Lisää vinkkejä

En usko, että hajuvedet ovat ihan niin herkkiä. Muutenhan hajuvedet, joissa ei ole spraysuutinta, vaan tavallinen aukko, menisivät pilalla, kun niitä avattaisiin käyttöä varten.

Olen onnistunut toimimaan myös niin, että olen ottanut spraypullosta pois sen kärkikappaleen, laittanut pienisuisen pullon suoraan isomman hajuveden pillin päälle ja pumpanut sen täyteen ilman, että hajuvesi on päässyt erityisemmin kosketuksiin ilman kanssa tai että olisi tullut hävikkiä. Hajuvesien pilleissä on leveämpi kohta, johon pumppauspullon pitäisi ottaa kiinni, jotta pumppaus onnistuu. Tähän tarvitsee sellaisen hajuvesipullon, josta saa sen muovisen sumutinkappaleen pois ilman väkivaltaa ja juuri sopivan kokoinen pullo, jotta sillä onnistuu pumppaamaan sitä hajuvesipulloa. Esimerkiksi Yves rocherin pienet parfyymipullot soveltuvat hyvin pumppauspulloiksi. Tuolla tavoin homma on aika siistiä ja nopeaa.

En usko myöskään, että tämä on mitään tarkkaa tiedettä, jossa on "ammattilaisten" keinoja. Sprayhajuvesien aukominen lienee aika mahdotonta, koska ne näyttävät olevan useimmiten aika tiukkaan hitsattu kiinni.

Tuoltakin löytyy ajatuksia asian tiimoilta. http://perfumeposse.com/2007/11/26/perf ... nting-101/
Syysviiru

harjoitusta

Mä voisin treenata sillä L'Instant de Guerlainilla :D
Vastaa Viestiin