Olen ollut muutaman vuoden teenjuoja. Sitä ennen join paljon kahvia enkä juuri koskaan teetä, mutta kahvin aiheuttamat vatsavaivat saivat opettelemaan teenjuojaksi. Kaksi vuotta meni täysin ilman kahvia, nyt juon satunnaisen kahvinkin, mutta teelaatuja riittää kyllä maisteltavaksi vähän niin kuin tuoksujakin.
Aloitanko taas sanomalla, etten tiedä silti teestäkään vielä juuri mitään

Tutustumiseni on edennyt satunnaisten kohtaamisten kautta. Suosikkitaloni tähän mennessä ovat Mariage Freres ja Helsingistäkin löytyvä Demmers Teehaus. Ensin join vain maustamattomia teelaatuja, mutta MF sai kokeilemaan maustettuja ja sieltä löytyy ihania makuja, parfymoituja suorastaan. Pidän myös maustamattomista Oolongeista ja mustasta teestä. Terveellisempiä vihreää ja valkoista juon satunnaisemmin.
Savulla maustettuihin Lapsang souchongeihin en ole päässyt sisään. Savu ei taida olla mun päälimmäinen juttu tuoksuissakaan eikä muuten ruuassakaan.
Mate saa minulle kupillisesta monen tunnin päänsäryn, vaikka sen piristävä vaikutus olisi kyllä joskus tarpeen.
Yrttiteen ystävä en varsinaisesti ole, mutta olen kokeillut joitakin Pukkan makuja ja niissä on ihan hyviä.
Muutamia brittiläisen Fortum & Masonin laatuja olen kokeillut, ainakin osa niistä oli aika tymäköitä ja varmaan korkea teeiinipitoisuus.
Seuraavaksi kiinnostaa Palais des Thes (tai jotain sinnepäin, en jaksa nyt tarkistaa).
Mitä muut teenjuojat suosivat?