Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Onko täällä teen ystäviä?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Onko täällä teen ystäviä?
Helsingin-kävijät, Eerikinkadulla on Théhuone jolla on erinomainen teevalikoima:
http://www.thehuone.com/teelista.pdf
Unohdin sanoa että mustista teeladuista suosikkini ovat Assam, Keemun ja Kenya.
http://www.thehuone.com/teelista.pdf
Unohdin sanoa että mustista teeladuista suosikkini ovat Assam, Keemun ja Kenya.
Krysanteemitee! Kävin Etelä-Kiinassa kasvohoidossa. Ennen ja sen jälkeen juotiin herkullista krysanteemiteetä. On kuulemma hyväksi iholle, samoin kuin kurkulle ja flunssaiselle ololle. Ostin kiinasta myös Lapsang Souchongia, joka on niin savuista että silmiä melkein kirvelee.
Multa on vielä löytämättä se täydellinen musta tee -tuoksu. Siis jos hajuvesiin palataan.
Multa on vielä löytämättä se täydellinen musta tee -tuoksu. Siis jos hajuvesiin palataan.
-
- Tuoksuni: Fragranticassa ajantasainen lista samalla nimimerkillä
Rakastan: savua, suitsuketta, pihkaa, puuta, hunajaa, kanelia, kardemummaa, lanventelia, ruusua, kuivattuja hedelmiä, vetiveriä, lakritsia
Suhtaudun suurella varauksella tai välttelen: vaniljaa, karamellia jne jälkiruokatuoksuja, tuberoosaa, santelia - Ostoslista: Annick Goutal: Sables
Le Labo: Rose 31
Lalique: Encre Noire
Tom Ford: Noir de Noir
Armani Prive: Rose D'Araibie
Armani Prive: Cuir Amethyste
Chanel: Pour Monsieur - Paikkakunta: Espoo
Thekauppa on ihana! Fredrikinkadulla oleva Ounce on myös mukavan nostalgisesti sisustettu, mutta olen pettynyt muutamaan heidän teehensä pahasti maun osalta. Tuoksu on antanut odottaa paljon enemmän ja maku jäänyt... vajaaksi.
Mäkin himoitsen mustaa teetuoksua. Demeterin tee on hyvin realistinen teetuokosu, mutta kesto on surullisen huono joten olen jättänyt sen väliin.
Mäkin himoitsen mustaa teetuoksua. Demeterin tee on hyvin realistinen teetuokosu, mutta kesto on surullisen huono joten olen jättänyt sen väliin.
Raitoja käpälään!
Demeter on muuten mun guilty pleasure. En voi sille mitään, että joskus vaan tekee mieli nuuhkia salaattia, kermakakkua tai sahanpuruja.
- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n
Olen teenjuoja, varsinkin vihreää teetä tulee juotua huimia määriä. Lempparini on Vii-Voanissa myytävä jasmiinitee (keltainen neliskanttinen metallipurkki). Myös Forsmanin ja Nordqvistin vihreää teetä tulee ostettua, ja matkoilta teekaupoista milloin mitäkin, makuja on mukava vaihdella.
Mustaa teetä juon enemmän talvella, Earl Grey ja English Breakfast ovat ne arkipäivän lemppareita, mutta satunnaisherkkuna rakastan Lapsang Souchongia! Ehkä törkeän tårta på tårta, mutta single malt -whisky ja lapsang ovat mahtava yhdistelmä.
Mustaa teetä juon enemmän talvella, Earl Grey ja English Breakfast ovat ne arkipäivän lemppareita, mutta satunnaisherkkuna rakastan Lapsang Souchongia! Ehkä törkeän tårta på tårta, mutta single malt -whisky ja lapsang ovat mahtava yhdistelmä.

Crouching tiger, hidden flacon
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Mä olen juonut lapsesta asti teetä, kahvinjuonnin lopetin kokonaan yli 20v sitten odottaessani ekaa muksua
Juon lähes aina mustaa teetä, Earl Greyta menee pari litraa päivässä, joskus enemmänkin. Töissä juon työkaverin rakastamaa Keisarin morsianta, siitä leviää mukava tuoksu koko tilaan. Aina välillä joku vierailija tulee huoneeseemme tuoksun perässä kysymään, mikä haisee niin hyvältä. Kovin maustetuista laaduista en pidä, enkä lisäile teehen mitään. Yrttijuomat ovat jotain ihan muuta kuin teetä, inhoan niitä. Teen keitän aina omassa keittimessä, pussiteetä käytän vain matkoilla. En juurikaan tunne tai ole kiinnostunut eri laatujen ja merkkien nyansseista, ostan uuden teemerkin yleensä yksinkertaisesti pussia nuuhkaisemalla, viimeksi toin Virosta kilon venäläistä Earl Greyta, hyvää on. Myös Uuden Valamon tee on todella hyvää.
Vihreä tee oikein valmistettuna on ihan ok, minulla vaan on paha tapa tehdä teestä niin vahvaa, että monet luulevat sitä värin perusteella kahviksi, ja vihreän teen kohdalla tuo vahvuus on myrkkyä.
Ne täydelliset teekupit ovat minullakin hakusessa: Ohuet, kauniit ja tarpeeksi isot.

Juon lähes aina mustaa teetä, Earl Greyta menee pari litraa päivässä, joskus enemmänkin. Töissä juon työkaverin rakastamaa Keisarin morsianta, siitä leviää mukava tuoksu koko tilaan. Aina välillä joku vierailija tulee huoneeseemme tuoksun perässä kysymään, mikä haisee niin hyvältä. Kovin maustetuista laaduista en pidä, enkä lisäile teehen mitään. Yrttijuomat ovat jotain ihan muuta kuin teetä, inhoan niitä. Teen keitän aina omassa keittimessä, pussiteetä käytän vain matkoilla. En juurikaan tunne tai ole kiinnostunut eri laatujen ja merkkien nyansseista, ostan uuden teemerkin yleensä yksinkertaisesti pussia nuuhkaisemalla, viimeksi toin Virosta kilon venäläistä Earl Greyta, hyvää on. Myös Uuden Valamon tee on todella hyvää.
Vihreä tee oikein valmistettuna on ihan ok, minulla vaan on paha tapa tehdä teestä niin vahvaa, että monet luulevat sitä värin perusteella kahviksi, ja vihreän teen kohdalla tuo vahvuus on myrkkyä.

Ne täydelliset teekupit ovat minullakin hakusessa: Ohuet, kauniit ja tarpeeksi isot.
Minäkin olen teenjuoja. Vaari antoi minulle joskus lapsena mukinpohjallisen mustaa kahvia (taisin siis ihan itse kinuta) ja sen jälkeen minun ei olekaan tarvinnut kahvia maistella. Olen toki muutaman kerran sitä kokeillut mutta joudun sekoittamaan siihen älyttömät määrät sokeria ja maitoa ennen kuin pystyn sitä juomaan, että eihän siinä ole mitään järkeä.
Lapsuudessani meillä oli aina arkena kunnon aamupala. Yleensä äidin leipomia sämpylöitä kunnon lisukkeilla (tosin minä halusin yleensä aina vain voita ja juustoa) ja teetä. Nykyään juon aika vähän mustaa teetä (lopetin sen juomisen lasten myötä, se kun ei ole juuri sen kummempaa kuin kahvi, ainakaan siis kofeiinin osalta), mutta olen pikkuhiljaa palaillut ainakin Earl Greyn pariin. Minulle kelpaavat myös niin sanonut yrttijuomat ja esim. piparminttuteestä pidän kovasti. Sitruunaiset ja ylipäätään sitruksiset teet ovat makuuni. Jossain vaiheessa tykkäsin kovasti lehmuksenkukkateestä. Erilaiset teesekoituksetkin ovat ihan kivoja, ainoastaan jouluteet tökkivät minulla aika pahasti, niitä en mielelläni juo. Sekoitan teeheni aina hunajaa. Mieluiten kotimaista, mutta jos ei ole tarjolla niin kyllä ulkomainenkin menee.

Lapsuudessani meillä oli aina arkena kunnon aamupala. Yleensä äidin leipomia sämpylöitä kunnon lisukkeilla (tosin minä halusin yleensä aina vain voita ja juustoa) ja teetä. Nykyään juon aika vähän mustaa teetä (lopetin sen juomisen lasten myötä, se kun ei ole juuri sen kummempaa kuin kahvi, ainakaan siis kofeiinin osalta), mutta olen pikkuhiljaa palaillut ainakin Earl Greyn pariin. Minulle kelpaavat myös niin sanonut yrttijuomat ja esim. piparminttuteestä pidän kovasti. Sitruunaiset ja ylipäätään sitruksiset teet ovat makuuni. Jossain vaiheessa tykkäsin kovasti lehmuksenkukkateestä. Erilaiset teesekoituksetkin ovat ihan kivoja, ainoastaan jouluteet tökkivät minulla aika pahasti, niitä en mielelläni juo. Sekoitan teeheni aina hunajaa. Mieluiten kotimaista, mutta jos ei ole tarjolla niin kyllä ulkomainenkin menee.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Oih, tilasin ranskasta Le Palais des Thés kaupasta kolme pussukkaa teetä. Aivan ihania tuoksuisia ovat ja nyt on ensimmäisestä
pussukasta tee tulollaan.. tuoksuu jumalaiselle !
pussukasta tee tulollaan.. tuoksuu jumalaiselle !

Thougts begome things... choose the good ones!
-
Ooh, kuulostaa ihanalta :-) Itsellä on jäänyt teen tilailut ihan jalkoihin, vaikka piti kokeilla juuri noita jo aikoja sitten.
Le Palais des thésin teepurkit ovat maailman kauneimpia. Olen ostanut pari kertaa. Ja se aromi....
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Kosmo, pitäisköhän sun ottaa meidän treffeille ne teetkin haisteltaviksi? 

- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Teetä juonut jo jonkin aikaa.Ad/hd ihmisenä kahvi kiihdyttää jo valmiiksi vilkasta pään toimintaa:)En hifistele,juon kahviloissa mitä tarjolla on,jos voi valita,otan vanilijaa;)Kotona juon yleisiä/yksinkertaisia+halpoja tuotteita kuten teetaivas,pirkka-vanilijatee yms.:)
Uups, tavallisessa mustassa teessä on muuten yhtä paljon kofeiinia kuin kahvissa. En tiedä onko se samassa muodossa ja imeytyykö se samalla tavalla. Itse en juo tavallista teetä nykään enää juuri lainkaan.
-
suosikkituoksujani:
Olen myös kuullut tuon, mutta ihan erilailla ainakin mun kehoni reagoi kahviin ja teehen. Kofeiini kahvissa (myös flunssalääkkeessä tai energiajuomassa) aiheuttaa mulle sydämentykytystä ja käsien vapinaa, teetä voin juoda paljon ja vahvana. Tosin teestäkin olen riippuvainen, mutta vieroitusoireina on vain päänsärky.
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Mulla tulee kans kahvista käsien vapinaa ja pää käy ylikierroksilla.Teessä en oo huomannut näitä vaikutuksia.Ai niin,juon aina keväällä vihreää teetä,kun pidän kevät dieetin:)