Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Esitelkäämme itsemme!!

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jaakiem

Re: Esitelkäämme itsemme!!

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

:laughing-rolling:

Turin on kirjoittanut näin.
"Keeping New York identical in the face of both citrus and oakmoss restrictions is beyond the reach of even the most talented, high-minded, and diligent perfumer. Patricia de Nicolai is all these things, but the new New York is damaged goods. There should be a waiver customers can sign to get the old stuff."

Varmaan voisi jostain Basenotesin keskusteluista etsiä, että milloin reformulaatio on tapahtunut. Jossakin keskustelussa on sanottu, etiketin kirjaimet olivat muuttuneet muutoksen yhteydessä joko paksummiksi tai ohuemmiksi. En muista kummin päin.

Yleensä raaka-aineluettelo voi olla hyvä vihje. Jos siinä lukee vain, että parfum ja water, niin silloin on vanha pullo kyseessä tuoksussa kuin tuoksussa, kun ei ole tarvinnut yksityiskohtia kertoa. Jos sieltä löytyy se tammisammal, oakmoss, niin se on sitten viime vuosikymmeneltä, kun siitä on pitänyt jo kertoa, mutta kuitenkin niin vanha, ettei sitä ole siitä karsittu pois. Uusimmissa pulloissa voi olla pitempikin luettelo, mutta sieltä ei välttämättä enää tammisammalta löydy lainkaan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Jaakiem kirjoitti::
Yleensä raaka-aineluettelo voi olla hyvä vihje. Jos siinä lukee vain, että parfum ja water, niin silloin on vanha pullo kyseessä tuoksussa kuin tuoksussa, kun ei ole tarvinnut yksityiskohtia kertoa. Jos sieltä löytyy se tammisammal, oakmoss, niin se on sitten viime vuosikymmeneltä, kun siitä on pitänyt jo kertoa, mutta kuitenkin niin vanha, ettei sitä ole siitä karsittu pois. Uusimmissa pulloissa voi olla pitempikin luettelo, mutta sieltä ei välttämättä enää tammisammalta löydy lainkaan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Hyvää tietoa! Kiitos, Jaakiem! Näin sitä heti alkaa oikeassa seurassa oppia - jos tässä vaikka joskus pääsisin näistä tuoksutietouden lähtökuopistani vähän pitemmällekin!

Tarkistin version saman tien: New Yorkin lootan pohjassa on listaa ainesosista, eikä siellä näy tammisammalta. Onneksi en ehtinyt tutustua alkuperäiseen koostumukseen, muuten nykyinen ei ehkä enää kelpaisi. Aika hyvä tuoksu se on tällaisenaankin, muttei varmaankaan vanhemman veroinen.
Jaakiem

Jules kirjoitti: Hyvää tietoa! Kiitos, Jaakiem! Näin sitä heti alkaa oikeassa seurassa oppia - jos tässä vaikka joskus pääsisin näistä tuoksutietouden lähtökuopistani vähän pitemmällekin!
Jules, ei kannata antaa runsaspuheisuuden käydä sivistyksestä. Me ollaan vaan niin totuttu täällä höpöttämään keskenämme. Itse olen huomannut olevani pääsääntöisesti väärässä kaikissa tuoksuasioissa. Onko tuo ihmekään, kun koko bisnes rakentuu valheille ja puolitotuuksille.

Luulen, että New York päätyy enemmin tai myöhemmin myös minunkin kokoelmaani.
Jules

Jaakiem kirjoitti:
Jules kirjoitti: Hyvää tietoa! Kiitos, Jaakiem! Näin sitä heti alkaa oikeassa seurassa oppia - jos tässä vaikka joskus pääsisin näistä tuoksutietouden lähtökuopistani vähän pitemmällekin!
Jules, ei kannata antaa runsaspuheisuuden käydä sivistyksestä. Me ollaan vaan niin totuttu täällä höpöttämään keskenämme. Itse olen huomannut olevani pääsääntöisesti väärässä kaikissa tuoksuasioissa. Onko tuo ihmekään, kun koko bisnes rakentuu valheille ja puolitotuuksille.

Luulen, että New York päätyy enemmin tai myöhemmin myös minunkin kokoelmaani.
Kiitos lohduttavista sanoista, Jaakiem :)
Mitä tulee New Yorkiin, niin ehdottomasti kannattaa kuitenkin testata ennen koko pullon ostamista.
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Moi!:)Christian nimimerkillä ja savosta päin:)Tuoksut ja itsestään huolehtiminen aina kiinnostanut.Noin pari vuotta sitten tuoksut rupesivat innostamaan oikein kunnolla ja vaatimattomaan kokoelmaani onkin kertynyt jo yli 30 tuoksua:)Tykkään monenlaisista tuoksuista,mutta suosikeiksi ovat nousseet makeat gourmand tuoksut(mm.rochas man,au masculin L.L. yms.).Ikää on kertynyt 43v.Teen päihde työtä,punttisali on kuulunut säännöllisesti elämääni jo yli 25v.Kiva oli liittyä tähän foorumiin oppimaan lisää tuoksuista,tutustua tuoksuista pitäviin ihmisiin ja lukea mielenkiintoisia juttuja:)
Jaakiem

Tervetuloa foorumille. Täällä taitaa olla muitakin, jotka tykkäävät gourmandeista.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Tervepä terve! Mukavaa kun päädyit tänne!
Oh deer.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Lämpöisesti tervetuloa Christian777
Sullahan on paljon seitsikoita, se on yks mun suosikki numeroista. Iästäki tulee 7 :P
Thougts begome things... choose the good ones!
christian777

Kiitos:):):)Joo,gourmandeista ei voi olla tykkäämättä:pKosmoskukka,seiskahan on täydellisyyden luku:)
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Tervetuloa, Christian.

Miekin tykkään kovasti gourmandeista, muiden muassa. Kaikkien aikojen suosikkituoksuni on A*Men.

Btw, nyt meillä on täällä sekä päihdeongelmainen että myös päihdetyöntekijä. Jee jee. Together we stand! :happy-partydance:
christian777

Moi Toxu!A#men on hyvä,tykkään siitä pieninä annoksina:)Ehkä mitä eniten käytän,on rochas man,koska pystyy laittaa melkein mihin tilanteeseen vaan ja on herkullinen.Mulla on puolenkymmentä noita nami nami tuoksuja ja kierrätän niitä säännöllisesti ylläni:)Mullakin oli paha päihdeongelma n.15vuotta,mutta oon ollut kuivilla jo kohta 9vuotta.Kaikesta voi selvitä.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Tervetuloa christian! On aina kovasti mielenkiintoista saada lisää uusia kirjoittajia foorumille! :greetings-waveyellow:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jules

Lämpimästi tervetuloa, Christian! (Itsekin olen täällä uusi tulokas.)
Eeni
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/230162/

Viesti Kirjoittaja Eeni »

Olen täällä jo melkoisen tovin haamuillut, ajattelin että voisin välillä kirjoitellakin jotain. Että jos vaikka ensin esittäytyisin.

Tervehdys! Olen Eeni ja haluan haistaa kaiken. Tuoksumaniani alkoi ehkä muutama vuosi sitten, en ole ihan varma mistä. Ehkä se lähti kytemään jo silloin kun TBS:n The Spirit of Moonflower lakkautettiin enkä löytänyt korvaavaa hajustetta sitten millään. Päädyin sitten jossain vaiheessa tilailemaan Pienestä tuoksukaupasta pieniä tuoksuöljyjä haistellakseni ja sekoitellakseni ja selvittääkseni mistä tuoksuista ehkä pidän. Sitten niihin tuli himo ja nyt minulla on ehkä viisikymmentä tuoksuöljyä. Plus eteerisiä oljyjä on ehkä kolmekymmentä. Harrastin omia öljysekoituksia aika intohimoisesti viime kesänä kun oli aikaa, nyt viime aikoina olen haistellut enemmäkseen hajuvesiä. Niitäkin on vähän alkanut kertyä. Olen ostanut kaiken maailman pullonpohjia kirpputoreilta kun olen kiinnostunut tutkimaan melkein mitä tahansa, välillä on tullut löytöjäkin.

Pidän vähän kaikenlaisista tuoksuista. Joistain tuoksuista en juuri nyt pidä, mutta saatan vielä joskus pitää. Tällä hetkellä etsin täydellistä valkoista tappajakukkaa, niitä saa suositella :P Ostin Fracas'ta ihan kokonaisen pullon kun millilitran näyte jätti janoamaan lisää, mutta ei se sittenkään ole ihan täyttymys. Kaipaan ehkä jotain vähemmän räikeää tai pehmeämpää/lämpimämpää/viileämpää/gardeniaisempaa...

Mahtava foorumi on tämä! :bow-blue: :happy-cheerleadersmileygirl: :greetings-clappingorange: Vähän jänskättää osallistua keskusteluun mutta osallistunpa vain 8-)
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Täällähän on taas tunnelma kuin paremmassakin tukiryhmäkokouksessa. Hei kaikki, minä olen Aigu ja vetäisin taas nokkani tukkoon, kun laitoin sen liian lähelle pulloa. (Voi tosin johtua kypsymässä olevasta tuberosa-sivetti-ambra-unelmasta.)
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Vastaa Viestiin