Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Esitelkäämme itsemme!!

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Tiia
Viesti:

Esitelkäämme itsemme!!

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Olisiko kunkin foorumilaisen ihan pieni esittely paikallaan..??

Moikka, nimeni on Tiia. Olen syntyjäni Helsingistä, ja nykyinen kotini on yhä täällä Kehä III:n sisällä, Vantaan puolella vaan. Lapsia ei ole, mutta karvaisia otuksia aviomiehen ja koirien ja kissojen muodossa löytyy. Kirjoittelen vaihtelevalla tahdilla kahta blogia, enkä ole vielä tavannut ketään teistä kasvotusten. Tuoksuhistoriani on varsin pitkä ja valtavirtainen. Tuoksujen maailma on mulle ihana ja loputon, ja rennosti tutkailen kaikkea mitä vastaan tulee.

Rakkaimmiksi tuoksuiksi vuosien saatossa ovat muodostuneet edp:t Chanel No. 5, Thierry Mugler Angel sekä Lancôme Hypnôse.
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Moi, mä olen Gogol, tuoksuriippuvainen.

Sukupuoli: epäselvä. Minulla on kaksi lasta, pidän miesten tuoksuista.

Asuinpaikka: missä sitruunat kukkivat tjsp. Sydän Venäjällä, jalat Roomassa, pied-a-terre ja duuni Helsingissä. Kansalaisuuteni ei ole selvä itsellenikään, minulla on kolme passia. Toxu, en kuitenkaan ole Marsista, nykytietojen mukaan siellä ei ole elämää.

Lempituoksuni vaihtelee tiuhaan. Pitempiä suhteita minulla on ainakin Chaneleihin ja Caroneihin mutta olen avoin melkein kaikelle.

Ajattelen tuoksuja taiteena, en vaatteina.

Olen livetavannut teistä pari, lähiviikkoina toivottavasti vielä useamman!
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Esittely

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Hyvää aamupäivää kaikille!

Minä olen Christian Aigu, siviilinimi jääköön kahdenkeskeisiin kirjeenvaihtoihin. Tuoksut ovat aina olleet minulle suuri intohimo ja olen myös työskennellyt useita vuosia tuoksujen parissa. Koulutukseltani olen matemaatikko, mutta tällä hetkellä pyöritän kollegojeni kanssa omaa yritystä, joka mm. suunnittelee ja maahantuo hajuvesiä. Omia luomuksiani on mm. Parfumerie Galimardin kanssa yhteistyössä tehty tuoksu Hannele Eau de Parfum. Kiinnostuneille tiedoksi mainittakoon, että meidän tuoksumerkkimme on nimeltään PP Perfumes.
Parfyymibloggareista olen tavannut Vasilisan ja Hellin.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Ohikulkija

Ohikulkija

Viesti Kirjoittaja Ohikulkija »

Olen satunnainen haistelija ja tulossa tuoksublogien suureksi ystäväksi. Voitte pitää minua hang-aroundina.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Ni minä olen tuota toxu! :toxu:
Viimeksi muokannut toxu, 27 Joulu 2012, 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neiti Nenäsär

Viesti Kirjoittaja Neiti Nenäsär »

Hei!

Olen viime aikoina tuoksujen äärelle palannut tyyppi, jonka lapsuus (tai varhaisteiniys) meni Yves Rocherin tuoksuja haistellessa. Muutamaan vuoteen en ole pahemmin tuoksujen parissa fiilistellyt, mutta sitten ihan yhtäkkiä tässä tämän vuoden puolella tai viime vuoden lopulla aloin nähdä unia, joissa olin tuoksuostoksilla. Lopulta unien sisältö oli pakko toteuttaa ja äidin luona käydessä kävimme parissa putiikissa haistelemassa tuoksuja ja ostimmekin jotain.

Sen jälkeen alkoi villi googlettelu. Googletin tiettyjä hajuvesiä, jotka olivat kaupassa kiinnittäneet huomiotani. Googlettelin ekotuoksuja, sillä trendikkäästi ekoasiat ovat lähellä sydäntäni. Googlettelin vähän vaikka mitä... eksyin Karkkipäivä-blogiin lukemaan kaikki tuoksuja käsittelevät postaukset ja erään tekstin kommenttiosiosta bongasin Vasilisan ja löysin tieni Nuuh beibe! -blogiin. Sitten taas sattumalta erään muotiblogin kommenteista löytyi Spray Enjoy Suomi, jonka kautta tutuksi tuli myös Gogol. Lienee jo turhaa sanoa, että tuoksublogeja alkoi löytyä enemmänkin ja että kaikki pääsivät seurantaan. Ja tässä sitä ollaan, kohtalaisen hurahtaneena.

Vaikka olen hurahtanut, olen myös aika nubu... en osaa hirveästi määritellä, minkälaisista tuoksuista tykkään, enkä varsinkaan osaa juuri analysoida tuoksuja. Muutamia suosikkituoksuja on kuitenkin löytynyt. Toivottavasti löytyy lisää, mutta ei liikaa, en nimittäin halua ostaa ja omistaa ihan kauheasti tavaraa.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Tervetuloa Aigu, Ohikulkija ja Neiti Nenäsär! Toivottavasti viihdytte täällä. Kyselkää ihmeessä ja avatkaa uusia aiheita jos siltä tuntuu.

Neiti Nenäsär, minä inhoan krääsää ja irtotavaraa ja yritän karsia kotoani koko ajan turhaa roinaa. Innostuin tuoksunäytteistä, sillä ne vievät mielettömän vähän tilaa eivätkä jää kaappien päälle pölyttymään ja koko harrastus mahtuu yhteen lipaston laatikkoon. (Lisäksi yksittäinen näyte ei yleensä ole noin viittä euroa isompi investointi - usein näytteitä saa myös ilmaiseksi. Ja nuuhkinta kaupoissa on täysin ilmaista.)

Tässä porukassa saattaa päästä myös vaihtelemaan näytteitä, mikä pitää roinan kertymisen kurissa!

Kysykää ihmeessä - vastaan jos voin olla jotenkin avuksi!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Olen ollut tuoksuhurahtanut jokseenkin siitä saakka kun ikäni alettiin kirjoittaa kahdella numerolla - toki ensimmäisiä vuosia hieman varjosti pikkukaupunkilaistaustani, keskimmäisiä vuosia opiskelijabudjetti. No, kiinnostus menee vähän aalloissa ja välillä olen sitä mieltä, että olen aivan tyytyväinen muutaman kiinnostavan tuoksun omistajana.

Sitten lähtee taas sampletilailu lapasesta.

Minua ei ole koskaan jako miesten- ja naistentuoksuihin kiinnostanut. Kukkaistuoksut alkavat usein tuoksua ihollani happamalta, ruusutuoksut kotikaljalta. Pidän ambratuoksuista, puusta, savusta, suitsukkeesta, röökistä, mausteista, rehevän vihreistä ja realistisista tuoksuista. Liika makeus ei ihollani toimi, kehollani on taipumus korostaa makeita nuotteja. Pidän myös suhteellisen ystävällisistä tuoksuista, lähellä kehoa pysyvistä tai raikkaina, häiritsemättöminä projektoivista. Mutta tuoksun pitää olla silti kiinnostava.

Lempituoksuni tällä hetkellä mm. SL Ambre Sultan, Fumerie Turque, CdG Avignon, kesää kohti päästään taas vihreisiin, Hermesin Niilin ja Välimeren puutarhoihin, Guerlainin Herba Frescan mustaviinimarjapensaisiin ja mintunlehtiin, Margielan Untitledin suolaiseen jasmiiniin ja ruohoon, joka vastoin odotuksia toimii ihollani. Näistä Avignon on lähes uskonnollinen elämys. Herba Fresca taas järisyttävä trippi lapsuudesta tuttuun puutarhaan joen rannalle. Ambre Sultan tuoksuu siltä naiselta, joka haluaisin olla (ruskettunut surffaajapummi jollain etäisellä rannalla, pitkät raukeat raajat nuotion valossa läikehtien, savulta ******* ja auringolta tuoksuen).

Etsinnässä agar-tuoksu, Armani Prive:n suoraviivaisen Oud Royalin ja Tom Fordin vastaavan jo hylkäsin. Agariin hullaantunut Montale seuraavana tutkittavien penkillä (ja siinäpä sitä tutkittavaa riittää).
Oh deer.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Kääks, mitähän sitä osaisin kertoa niin, että ette raukat joudu lukemaan sitä puolta tuntia. :wink:

Hei, nimeni on Mohn, olen tuoksuaddikti. Olen kehittänyt addiktioni vasta viime syksystä lähtien, vaikka pidinkin tuoksuista jo sitä ennenkin. Olen naimisissa ja neljän lapsen äiti. Meillä asuu myös yksi jackrusselinterrieri.

Kuva

Olen ainakin toistaiseksi köyhä opiskeija. Traumainen köyhä opiskelija. Olen höveli rahankäyttäjä, silloin harvoin, kun sitä jostakin saan heitän sen saman tien menemään. Kerranhan täällä vaan heilutaan. :wink:

Minä en ole oikeastaan kiinnostunut tuoksujen brändeistä tai imagosta enkä myöskään kauheasti kumartele. Osaan olla todella, siis todella, ärsyttävä vastarannan kiiski ja olen aika usein eri mieltä pelkästään periaatteesta. Olen myös ikuinen kapinallinen vähän kaiken suhteen. Osaan myös olla rasittavan pikkutarkka jankkaaja. Ja silti niin perustavis mussukka, kuin kukaan vaan ikinä voi olla, jopa tylsä.

Innostun helposti ja kun innostun, innostun 200%. Aina se ei kuitenkaan kestä kovin kauaa. Riippuu vähän. Olen kaikessa keskinkertainen, osaan kaikkea vähän. Se on todella ärsyttävää. Haluaisin olla edes jossakin paras. Sisälläni asuu jonkinlainen luovuus, joka aika ajoin suorastaan karjuu päästäkseen ulos ellen hetkeen aikaan ole tehnyt jotakin, jossa voin luovuutta toteuttaa.

Rakastan musiikkia, en voisi elää ilman sitä!! En valitettavasti ole itse musikaalinen. Ukko Noan voin toki soittaa melkein soittimella kuin soittimella mutta sävelkorvani on ihan liian olematon voidakseni itse tuottaa musiikkia. Pidän valokuvaamisesta ja kuvien käsittelystä, ompelen, neulon ja virkkaan (puuskittain). Olen kosmetiikkahörhö ja ihan pikkuisen hullu. :twisted:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Hei olen Eeva, oikealta nimeltäni Eeva. Asun Helsingin Kalliossa yhdessä poikaystäväni ja lemmikkihamsterini kanssa. Hamsterini nimi on Isabella.

Parfyymien lisäksi pidän mm. musiikista, kirjoista, teestä, murtomaahiihdosta, suklaakonvehdeista ja aamuöisestä diskotanssista.

Teen töitä ns. businessmaailmassa. Olen usein tosi kiireinen ja stressaantunut - ja toisaalta ärsyttävän kunnianhimoinen töiden suhteen. Parfyymit ovat elämässäni eräänlainen meditaation korvike: nuuskin työpäivän kuluessa rannettani, kun haluan rauhoittua ja koota ajatuksiani.

Päätoimeni ohella kirjoitan jonkin verran juttuja aikakauslehdille, täysin omaksi iloksi ja harrastuspohjalta.

Olen tavannut teistä toistaiseksi vain ihanan Vasilisan.
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Sorruin tässä hyvässä seurassa pienimuotoiseen Toxuiluun ja inventoin sitten liköörikaapin sisältöön... Anyway, sain suostuteltua myös Madame Zephyrin tälle foorumille. Haistelimme juuri Margueriten debyyttiä ja se todella nousi omaan luokkaansa. Pääsette itse tuoksuttelemaan Zefyyrituulta tuoksutreffeillä...
Toki Cedricin upea Lisette odottaa myös tuoksuttelua ;)
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
SprayEnjoy
Viesti:

Re: Esitelkäämme itsemme!!

Viesti Kirjoittaja SprayEnjoy »

Hei kaikille!

Olen kai joillekin tuttu. Olen Ilona, kuulun tuoksufoorumin ulkosuomalaisklubiin ja asun 2/3 vuodesta Iso-Britanniassa. Aion elää vielä ainakin yhdeksänkymmentäyhdeksän ja puoli vuotta (nyt noin 23 ½) ja tyydyttää loputonta tiedonjanoani ja oppimisenhalua niin hajuvesien kuin muidenkin asioiden merkeissä.

Minulla on brasilianterrieri ja rakastan pyöräilyä, merta ja niitä kesäöitä kaupungin puistoissa kun pimeys on laskeutunut, tyhjät skumppalasit makaavat nurtsilla ja ihmisten puheensorina sekoittuu pehmeäksi kakofoniaksi.

Ai niin. Heikko kohtani:
Iiris - puu - puuteri.
Tiia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Ja tosiaan, tervetuloa myös Ilonalle!!! :mrgreen: Ajatella miten nätiltä näyttää kun kirjoittaa "ilonalle"..
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Tervetuloa Tigrushka, hauskaa kun tulit tänne, varsinkin kun tuoksumauissamme on paljon päällekkäistä! Nostan ylös tämän esittelyketjun kaikkien muittenkin iloksi!
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Gogol kirjoitti:Tervetuloa Tigrushka, hauskaa kun tulit tänne, varsinkin kun tuoksumauissamme on paljon päällekkäistä! Nostan ylös tämän esittelyketjun kaikkien muittenkin iloksi!
Kiitos!

Olen ollut kiinnostunut tuoksuista niin kauan kuin muistan, äitini ei ole koskaan ollut tuoksuihmisiä (ja vaikka tätini käytti tuoksuja, hänen makunsa on lähes täysi vastakohta omalleni), joten en tiedä, mistä olen nuuhkimisvimmani perinyt. Olin pienenä aina tunkemassa nenääni tuttavien käsilaukkuihin ja kylässä hyörin kampauspöytien ja kylppärin peilikaappien tienoilla. :lol:

Ensimmäiset tuoksuni (Anaïs Anaïs ja Rive Gauche) sain 13-vuotiaana joululahjaksi. Olin toivonut nimenomaan niitä, joten olin ilmeisesti myös testannut niitä (tod.näk. ruotsinlaivan tax free -myymälässä), koska olin jo siihen aikaan tietoinen siitä, että tuoksuja pitää kokeilla omalla iholla ennen kuin niitä menee hankkimaan.

Ensimmäinen omalla rahalla ostamani tuoksu oli Chanelin Coco, toinen Salvador Dalí, kolmantena pyöränä oli Leonardin Balahé. Näitä käytin n. 18-23 -vuotiaana.

Ensimmäinen miestentuoksuni oli Chanelin Égoïste, jonka ostin 1990 ja se on edelleen yksi lempituoksuistani. Mieheni omi sen minulta itselleen ja nykyään se on enemmän hänen tuoksunsa, mutta oli aika, jolloin se oli yhteinen, ja se oli myös häätuoksumme.

En ole koskaan ollut yhden tuoksun ihminen, lähimmäksi sitä olotilaa pääsin kun jämähdin Yohji Yamamoton Yohjiin. Käytin sitä hulppeat kuusi pulloa (edelleen ennätys!) 1998-2002. Kun sain tietää, että sen valmistus on lopetettu, löysin tuoksufoorumit ja sitä kautta valtavan tuoksujen kirjon, ja niin minusta tuli hullu hajuvesikeräilijä. Tajusin juuri viettäväni tällä saralla 10-vuotisjuhlavuotta.
Crouching tiger, hidden flacon
Vastaa Viestiin