Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mainstream-suosikit!
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
-
- Site Admin
- Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York. - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mainstream-suosikit!
Täällä käytetään paljon kryptisiä harvinaisia tuoksuja mutta listaillanpa tänne ihan tavallisesta tavaratalosta löytyviä tuoksuja joista tykkäämme kovasti!
Mulle naisten puolelta ainakin
Chanel No. 19 EDP, Chanel No. 5 EDP ja parfum ja YSL:n Y, In Love Again ja Cinema
Miesten puolelta
Chanelin Antaeus, Diorin Eau Sauvage, Guerlainin Habit Rouge
Chanel No. 19 EDP, Chanel No. 5 EDP ja parfum ja YSL:n Y, In Love Again ja Cinema
Miesten puolelta
-
Re: Mainstream-suosikit!
Rihannan Nude ja Rogue, sekä Moschinon Funny! on mun mielestä hyviä mainstream-naistentuoksuja :) En tiedä lasketaanko Bvlgari Black näihin, hyvä sekin.
Jos joku menee tuon listan kanssa haistelemaan tavarataloon Suomessa, niin taitaa saada ison kassillisen ei-oota. Esimerkiksi Oulussa oli kerran Stockmannilla yksi näytepullo 19:n poudre-versiota, mutta alkuperäistä ei. Ovatko Y, Cinema ja In love again lakkautettua tuoksuja? Ja ILA:n uusi pullo tarjolla vain jossain erikoisliikkeissä esim. lentokentillä? Habit rougea en ole nähnyt ikinä Suomessa myynnissä. Antaeuskin on valikoimissa yllättävän harvoissa paikoissa.Gogol kirjoitti:Täällä käytetään paljon kryptisiä harvinaisia tuoksuja mutta listaillanpa tänne ihan tavallisesta tavaratalosta löytyviä tuoksuja joista tykkäämme kovasti!
Miesten puolelta
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
^in Love again on lakkautettu.
hmm Y:stä en ole varma, mutta Cinemaa lienee vielä saatavilla?
Mun suosikkeja tarvaratalosta on;
Naisten puolelta
Rive Gauche, Miss Dior (entinen Miss Dior Cherie), Guerlain La petite robe noir EDT, Allure Edp, No5 Edp, Romance!, Jean Paul Gaultier:n Classique (ehdoton vuosikausia ollut suosikki), Shalimar, Chloe:n Chloe edp, Dior:n poisoneista Midnight Poison ja Hypnotic Poison eau Sensuelle, Guerlainin L´instant edp myös on tällä iki suosikki listalla, Myglerin Angel
, Givenchyn Organza.. ollut käytössä enemmän ja vähemmän jo 15 vuotta... Tässä muutama minun mielestäni mainitsemisen arvoinen ihanuus.
Miesten puolelta musta aivan ihania on;
Givenchy Pi, Gaultierin Le Male, YSL:n L´Homme ja Rive Gauche Chanel:n Egoiste Platinum
Naisten puolelta
Rive Gauche, Miss Dior (entinen Miss Dior Cherie), Guerlain La petite robe noir EDT, Allure Edp, No5 Edp, Romance!, Jean Paul Gaultier:n Classique (ehdoton vuosikausia ollut suosikki), Shalimar, Chloe:n Chloe edp, Dior:n poisoneista Midnight Poison ja Hypnotic Poison eau Sensuelle, Guerlainin L´instant edp myös on tällä iki suosikki listalla, Myglerin Angel

Givenchy Pi, Gaultierin Le Male, YSL:n L´Homme ja Rive Gauche Chanel:n Egoiste Platinum

Thougts begome things... choose the good ones!
-
Tuli mieleen, että pitäiskö tehdä joku kysely tms. foorumille jossa jokainen voi ehdottaa lempituoksujaan eri kategorioihin (paras maintsream/designer, niche, tms.) ja äänestetään Tuoksufoorumin parhaat? Siihen saattais saada osallistumisia myös vakkariporukan ulkopuolelta ja toisaalta jakaa foorumin kollektiivista tuoksutietämystä helpoksi paketiksi potentiaalisille tuoksufaneille. :) Jotain perussääntöjä ois hyvä olla, esim. että mainstream-kategorian tuoksut ovat suht iisisti saatavilla Suomesta (joko sieltä sokkarilta tai netistä). EDIT: Tein erillisen ketjun tätä varten jos vaikka muitakin kiinnostaisi!
Tuli näistä mieleen, että Opium on kanssa (ollut?) loistava tuoksu!Kosmoskukka kirjoitti:^in Love again on lakkautettu.
Naisten puolelta
Rive Gauche, Miss Dior (entinen Miss Dior Cherie), Guerlain La petite robe noir EDT, Allure Edp, No5 Edp, Romance!, Jean Paul Gaultier:n Classique (ehdoton vuosikausia ollut suosikki), Shalimar, Chloe:n Chloe edp, Dior:n poisoneista Midnight Poison ja Hypnotic Poison eau Sensuelle, Guerlainin L´instant edp myös on tällä iki suosikki listalla, Myglerin Angel, Givenchyn Organza.. ollut käytössä enemmän ja vähemmän jo 15 vuotta... Tässä muutama minun mielestäni mainitsemisen arvoinen ihanuus.
Viimeksi muokannut Njaalgahaisyeini, 29 Tammi 2014, 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Sori, mulla on vain huono käsitys Suomen valikoimasta!
Tapiolan Stockalla on ainakin noi kaikki Chanelit ja siellä oli pitkään parfum-testeri!
Italiassa tavllisista tavarataloista eli Coinista ja Rinascentesta saa YSL:n relaunchaamina In Love Againia ja Y:tä, kermaisenbeige pullo ja sisus ehkä reformuloitu, Nu kuuluu myös samaan perheeseen. Cinema on ehkä jo lakkautettu mutta sitä näkyy vielä paljon hyllyissä ja mun duunikaverini käytti sitä kesällä. Lisäksi ihanat puutarha-Hermesit ovat täällä joka tavaratalossa!
Ehkä suomalaiset vaan tyytyy vähään ja huonoon?
Tapiolan Stockalla on ainakin noi kaikki Chanelit ja siellä oli pitkään parfum-testeri!
Italiassa tavllisista tavarataloista eli Coinista ja Rinascentesta saa YSL:n relaunchaamina In Love Againia ja Y:tä, kermaisenbeige pullo ja sisus ehkä reformuloitu, Nu kuuluu myös samaan perheeseen. Cinema on ehkä jo lakkautettu mutta sitä näkyy vielä paljon hyllyissä ja mun duunikaverini käytti sitä kesällä. Lisäksi ihanat puutarha-Hermesit ovat täällä joka tavaratalossa!
Ehkä suomalaiset vaan tyytyy vähään ja huonoon?

- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
^ei Gogol, Ei.
Ongelma lienee enemmänkin tavaratalojen osto osastolla, kun ei ymmärretä hyvän päälle. Uskon että Suomalaiset itsessään haluaa enempi ja parempaa... Ja tieten kysymysmerkki on mitä maahantuoja tuo Suomeen...
Ongelma lienee enemmänkin tavaratalojen osto osastolla, kun ei ymmärretä hyvän päälle. Uskon että Suomalaiset itsessään haluaa enempi ja parempaa... Ja tieten kysymysmerkki on mitä maahantuoja tuo Suomeen...
Thougts begome things... choose the good ones!
- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Suosikkeja:Zino,Potion,Rive gauche,Rochas man,Santos,Jaipur,Paco ph mm.Naisten tuoksuista(joista ymmärrys vielä vähäisempää) mun suosikit on gourmandeja,Guerlain tupla vanilija,Joop femme,L.Lempica+Lempica l.ym. Niche tuoksuja olen päässyt nuuhkimaan ainostaan ehkä n.20-30,enkä ole oikeastaan löytänyt niistä yhtään itselle todella merkityksellistä.Olisiko kyse siitä,että foorumin ihanaiset naiset ovat lähinnä näytteitä laittaneet ja tuoksut ovat tuntuneet liian naisille suunnatuilta mun makuun?
Joo,samaa mieltä,että suomen kauppojen mainstream valikoima on aika suppea.Itse pidän 70,80 ja 90 luvun tuoksuista,joita ei tahdo löytyä hyllyiltä muutamia kestosuosikkeja lukuun ottamatta.Aika monia on myös lopetettu tai ollaan lopettamassa 

-
- Site Admin
Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
- Viesti:
Christian sun klassikkomakuun löytyy tosi hyvää tavaraa niin monesta lähteestä...
Tyypillinen miehille suunnattu niche on vähän lälly unisex tai sitten jotain erikoista.
Naisille musta niche antaa enemmän, vapautuksen shampoo- ja hedelmäkarkkituoksuista.
Lisää mahtavaa miesarsenaalia: Azzaro pour homme
Musta tuoksut on vähän kuin viinit, maku muotoutuu eksploroinnin kautta mutta jos ei altistu riittävän erilaisille tuoksuille, ei tajua mitä mieletöntä kirjoa niissä on.
Tyypillinen miehille suunnattu niche on vähän lälly unisex tai sitten jotain erikoista.
Naisille musta niche antaa enemmän, vapautuksen shampoo- ja hedelmäkarkkituoksuista.
Lisää mahtavaa miesarsenaalia: Azzaro pour homme

Musta tuoksut on vähän kuin viinit, maku muotoutuu eksploroinnin kautta mutta jos ei altistu riittävän erilaisille tuoksuille, ei tajua mitä mieletöntä kirjoa niissä on.
- christian777
Tuota miekin olen miettinyt Gogol,että niche tuoksuissa on usein unisex merkintä ja monesti se käytännössä menee enempi naiselliseen suuntaan
Vielä yksi unohdettu herkkupala 80luvulta miehiseen makuun.Krizia moods uomo.

Vielä yksi unohdettu herkkupala 80luvulta miehiseen makuun.Krizia moods uomo.
- finanna
- Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.
Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.
Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut. - Ostoslista: Stoned.
Minun tavaratalo-lemppareita jotka löytyvät myös itäisen periferian s-tavaratalon valikoimasta: Bvlgari Femme, Shalimar, Gaultier Classique, Body Kouros, Kokorico, Truth or Dare. Jostain syystä täältä ei enää saa edes Angelia (eli kaikki Muglerin inhoajat: tervetuloa Savoon:).
Edit:allekirjoittanut tosin liikkuu toisinaan vapaa-aikana Mugler-pilvessä.
Edit:allekirjoittanut tosin liikkuu toisinaan vapaa-aikana Mugler-pilvessä.
Lisää tuoksuja, joita ei siis löydy markettien hyllyiltä. Olisiko ainoataan Paco ph, johon voisi törmätä. Cartierin tuoksuja on tosi huonosti Suomessa missään, samoin kuin esimerkiksi Hermesiä.christian777 kirjoitti:Suosikkeja:Zino,Potion,Rive gauche,Rochas man,Santos,Jaipur,Paco ph mm.
En muista nähneeni Azzaro pour hommeakaan tai Body Kourosta Suomessa missään tällä vuosituhannella.
Hei nyt, kai nykyisestä tarjonnasta on löydettävissä edes pari hyvää tuoksua. Kannattaa miettiä ihmisiä, jotka eksyvät foorumille sattumalta, ettö he saisivat tästä ketjusta joitain innostavaa haistelemista, mitä voisi löytyä kaupungin valikoimista.
- christian777
Kouros,Pi,Givenchy play intense,Obsession.
-
- Tuoksuni: Marc Jacobs Lemon Splash
Kenneth Cole Black
Ralph Lauren Romance
Estee Lauder Bali Dream
Max Mara Kashmina Touch
Prada Eau De Parfum Tendre
Elizabeth Arden 5th Avenue Night
Elizabeth Arden 5th Avenue Style
Jessica Simpson Fancy
Gres Ambre De Gabochard
Tom Ford White Patchouli
Prada L´eau Ambree
Balmain De Balmain
Calvin Klein Truth
Fragonard Etoile
Fragonard Eclat
Maison Francis Kurkdian Absolue Pour La Soir
Yves Rocher Iris Noir
Jesus Del Pozo Ambar
Burberry Brit Red
Kenzo L`eau Par Kenzo Eau Indigo
YSL Cinema
Pierre Balmain Amber Gris
Bvlgari Mon Jasmin Noir
Jacomo Silences
Narciso Rodriguez For Her Eau de Toilette Delicate Limited Edition
Versace Versense
Clean Provence
Dolce & Gabbana Sicily
Yves Rocher So Elixir
Guerlain La Petite Robe Noir
Lancome La Vie Est Belle
Fragonard Belle D`Avril
Fragonard Figuier fleur
Fragonard Grain De Soleil
Fragonard Encens Fève Tonka
Fragonard Cedre
Galimard Grasse A Toi
Galimard Rencontre
Galimard Evie
Roger & Gallet Fleur de Figuier
Roger & Gallet Amande Persane
Roger & Gallet Bois d`Orange
Lush Tuca Tuca
Lush 100 Kisses Deep
Lush Vanillary
Lush Furze
Lush Sikkim Girls
YSL Belle d`Opium
Yves Rocher Vanille Noire
Narciso Rodriques Essence Eau De Musc
Gianfranco Ferre Ferre
Guerlain Jardins De Bagatelle
Balenciaga Cristobal
Balmain De Balmain
Annick Goutal Eau Du Sud
Calvin Klein CK One Shock Street Edition
Calvin Klein CK One Summer 2013
Guerlain Eau De Shalimar
L Artisan Parfumeur Traversee du Bosphore
L Artisan Parfumeur Havana Vanille
Philosophy Amazing Grace - Ostoslista: Manteliset, pehmeät ja ambraiset tuoksut kiinnostavat tällä hetkellä, samoin iiris ja viikunatuoksut.
Bvlgarin Jasmine Noir, Armanin Mania, YSL Paris ja Cinema, myös Belle D`Opiumista pidän. Calvin Kleinin Truth on mun lemppari keväällä/kesällä ja Ardenin Green Tea on vihreässä teenuotissaan tosi virkistävä, vaikka samaan aikaan klassikko ja tosi mainstream.
Niin ja tietysti Narciso Rodriquesin for her EDP, joka toimii aina, missä vaan.
Niin ja tietysti Narciso Rodriquesin for her EDP, joka toimii aina, missä vaan.
-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Ei täältä mitään löydy 100km säteellä
Paitsi tietysti Euran Kemikaliosta Hannelea!
Mutta luettelenpa silti jotain: Bvlgari Femme +teetuoksut, YSL Elle Intense, joka kyllä taitaa olla lakkautettu, mutta voi löytyä vielä, Moschino Moschino samoin. Lanvin Avant Garde ja monet muutkin makeat miestentuoksut naisella. Lacoste pour Femme on myös kiva. Ja tietysti, jos löytää, kaikki Guerlainit ja klassikko-Chanelit pitää nuuhkia, mun suosikkini nykyversioista on Chanel 19edp.

Mutta luettelenpa silti jotain: Bvlgari Femme +teetuoksut, YSL Elle Intense, joka kyllä taitaa olla lakkautettu, mutta voi löytyä vielä, Moschino Moschino samoin. Lanvin Avant Garde ja monet muutkin makeat miestentuoksut naisella. Lacoste pour Femme on myös kiva. Ja tietysti, jos löytää, kaikki Guerlainit ja klassikko-Chanelit pitää nuuhkia, mun suosikkini nykyversioista on Chanel 19edp.