^ Mohn, määkyminen ja kitinä on just oikeat sanat kuvaamaan sitä vaikutelmaa minkä itsekin sain fragranticasta näiden osalta. Ja ne "haisee 100% samalta kuin..." on aina yhtä huiman informatiivisia... not

. Kopioksihan voi sanoa mitä vaan jos sopivat omat kehykset vaan antaa, ja lähes kaiken on joku jo jollain tapaa tehnyt aikaisemmin. Mua ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään kuka teki ensin ja mitä, vaan että kuka tekee parhaiten (mun makuun). Ja parhaiten ei todellakaan välttämättä tee se ensimmäinen. Itselleni esim. Dsquared2 Potion, Gucci Pour Homme ja OS Autoportrait pelaavat suht samaa kenttää, mutta en kyllä mitään pidä toisen kopiona. Noissa kolmessa on kaikissa aivan erilainen pohjakin.
Mun mielestä Olfactive Studio on aivan mahtava talo (ainakin tähän asti), syystä että brändin lähtökohta kuvan inspiroimalle tuoksulle on fiksu ja paljon pelikenttää antava, brändi ei tee törröhuulimainontaa eikä latteita visiointeja ("for the fearless man, intelligent and adventurous..." yms), brändi ei rajaa tuoksuja sukupuolilla, brändin focus groupina on lähinnä oma creative director joka ei erityisemmin pidä fruity floraleista, ja eittämättä saman henkilön ansiosta tuoksut ovat eri parfymööreistä ja erilaisuudestaan huolimatta tyylillisesti samanlaisia (bdj-blogissa tänään just Lumière Blanchesta juttu, lainaus siitä:
"Many niche brands mistake character for a strong smell, and it’s refreshing to see a coherent collection of harmonious and elegant perfumes"), pakkaus- ja nettisivudesign on linjassa tuoksukonseptin kanssa, tuoksujen hankkiminen testattavaksi ja omaksi on tehty helpoksi omilta nettisivuilta (samplesetti + toimituskuluttomuus) ja hintatasokin on vallan kohtuullinen.
Still Life on tähänastisista ainoa mikä ei hirveästi liikauta mua mutta tykkään kyllä haistaa sitäkin kaverini yllä, hän ihastui välittömästi ja pyysi tilaamaan pullon.
Ja ketjun otsikkoon: eilinen tuoksutta (rannetestausta lukuunottamatta) ja tänään tiistaina Parfumerie Generale - Djhenné.