Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Esitelkäämme itsemme!!

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Jules

Re: Esitelkäämme itsemme!!

Viesti Kirjoittaja Jules »

Kiitokset, Kosmoskukka ja Anna!
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Morjesta vaan Jules, ja tervetuloa miunkin puolesta. Meitä miehiähän ei täällä liikaa todellakaan ole...

Nimimerkkisi lienee tuoksun inspiroima (?) :toxu:
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Tervetuloa. Minäkin kiinnitin heti huomiota tuohon nimimerkkiin. Julesia on ymmärtääkseni aika hankalasti saatavissa, joten pitää kysyä, että oletko haistellut sitä missä tai hankkinut siitä pullon? Mitä mieltä siitä olet? Vai tuleeko nimi ihan muusta?

Olen katsonut, että nykyistä Julesia on saatavissa Ranskan Sephorasta ja sitä saisi sieltä jopa Suomeen tilattua.
Jules

toxu kirjoitti:Morjesta vaan Jules, ja tervetuloa miunkin puolesta. Meitä miehiähän ei täällä liikaa todellakaan ole...

Nimimerkkisi lienee tuoksun inspiroima (?) :toxu:
Kiitos, Toxu! Ja kiitos kysymästä myös!

No, tuo nimimerkki on aika lähellä omaa etunimeäni, eikä niinkään tule pelkästään tuoksun inspiroimana, vaikka Diorin Jules aika hyvä minusta onkin - ainakin alkuperäinen, uutta en ole kokeillut. Jules vain jotenkin on luonteva lempinimi.
Jules

Jaakiem kirjoitti:Tervetuloa. Minäkin kiinnitin heti huomiota tuohon nimimerkkiin. Julesia on ymmärtääkseni aika hankalasti saatavissa, joten pitää kysyä, että oletko haistellut sitä missä tai hankkinut siitä pullon? Mitä mieltä siitä olet? Vai tuleeko nimi ihan muusta?

Olen katsonut, että nykyistä Julesia on saatavissa Ranskan Sephorasta ja sitä saisi sieltä jopa Suomeen tilattua.
Kiitokset, Jaakiem!

Ostin Diorin Julesin n. 32 vuotta sitten Oulusta! Huh, miten aika rientää! Olen siis käyttänyt sitä muiden tuoksujen ohessa todella harvakseltaan, ja nyt sitä on enää hyvin vähän jäljellä pullon pohjalla. Iästään huolimatta se on säilynyt ihmeen hyvin, itse asiassa se on minusta jopa parantunut ajan myötä. Uutena Jules oli hyvinkin terävä ja voimakas (siksi sitä tuli käytettyä niin harvoin), ja tuoksun pehmeneminen vei hyvän aikaa. Se on vieläkin aika voimakas alussa, mutta pehmenee vähän nopeammin. Ainakin nyt vaikuttaa, että tuoksuun on tullut erilainen jälkisävy kuin uudempana, jonkinlainen kypsempi maanläheisyys tuntuu lisääntyneen. Kun uutta Julesta (silloin 80-luvulla) suihkutti vaikka kankaalle, vielä päivien päästä saattoi tuntea kirpeän, mutta hyvin hienon ja luksusmaisen tuoksun. En ole kokeillut, kävisikö nyt jäljellä olevalla aineella samoin.

Nyt reilun 30 vuoden kuluttua Jules on siis mielestäni tullut "valmiiksi". Tuoksu kestää vieläkin suhteellisen pitkään myös iholla.

Terävästä ja voimakkaasta (alussa) tuoksusta pitävälle Jules on tyypillinen klassis-luontoinen 80-luvun tuoksu - ei siis huono ainakaan meikäläisen mielestä. Siinä yhdistyy sekä tietty ylellinen modernius että luonnon läheisyys. Uutta versiota en ole testannut.
Jaakiem

Harmi, kun et asusta Oulussa enää. Saisit tulla tuoksutreffeille ja tuoda Julesin muidenkin haisteltavaksi. Se on ollut mulla testaustoivelistalla Derbyn ja Bel amin ohella.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

^ihan samat sanat joo. Mutta ellet sitten Jules joskus ole liikkeellä Oulun suunnalla niin järkätään tuoksu treffit. :P
:aurinko: :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Jules

Olisihan se mukava pistäytyä tuoksutreffeillä nuuskuttelemassa! Pidän tämän mielessä. Jos tulee sopivaa käyntiä Oulun hehtaareille, niin ilmoittelen täällä.

Muuten, Jaakiem, minulla oli 80-luvulla näyteputeli Derbystä. Se oli sen verran hieno tuoksu, että on kummitellut mielessä näihin päiviin asti. Jostain syystä ei vain tullut ostettua koko pulloa. Muutama vuosi sitten jonkin hajuvesioston yhteydessä tuli pieni näyte Derbystä. Se tuoksui tosi hyvältä vähän aikaa, mutta ihmettelin sitä, miksi se oli aiempaan näytteeseeni verrattuna kestoltaan niin heikko - haihtui hetkessä miltei huomaamattomaksi ainakin omassa nenässä. Sitten myöhemmin luin jostakin, että koostumusta oli jossain vaiheessa muutettu, ja se kai selitti asian. Siitä huolimatta haluaisin vielä tutustua Derbyyn paremmin. Se on yksi niistä tuoksuista, joka saa aikaan positiivisia mielikuvia.
Jaakiem

Kunpa olisit silloin hoksannut ostaa Derbyn varastoon. Nythän nuo vintage-Derbyt ovat järettömissä hinnoissa kuten varmaan tiedätkin. Olisinkohan nähnyt 300 euron hujakoilla olevia hintoja? Uutta Derbyä saanee tilattua Guerlainin Les Parisiennes -kokoelmasta, mutta onkohan sillä tekemistä mitään muuta alkuperäisen kanssa kuin nimi?

Jules, oletko muuten vielä esittelyt yhtään kokoelmaasi? Minkä tyylisistä tuoksuista ylipäätään pidät jne?
Jules

Jaakiem kirjoitti:Kunpa olisit silloin hoksannut ostaa Derbyn varastoon. Nythän nuo vintage-Derbyt ovat järettömissä hinnoissa kuten varmaan tiedätkin. Olisinkohan nähnyt 300 euron hujakoilla olevia hintoja? Uutta Derbyä saanee tilattua Guerlainin Les Parisiennes -kokoelmasta, mutta onkohan sillä tekemistä mitään muuta alkuperäisen kanssa kuin nimi?

Jules, oletko muuten vielä esittelyt yhtään kokoelmaasi? Minkä tyylisistä tuoksuista ylipäätään pidät jne?
Jep, vaikka jo tuolloin olin koukussa tuoksuihin, niin en niin "pahasti" kuin tällä hetkellä, ja nicheistä en ollut kuullutkaan. Derbyn uudemman version alkutuoksu on muistaakseni hyvin lähellä originaalia, mutta aika nopeasti se laimenee, eikä tuoksu kestä kovin pitkään eikä niin loistokkaana kuin vanha versio. En sitten tiedä, onko sen jälkeen koostumusta muutettu uudestaan johonkin suuntaan, mutta tuskin on voitu palata entiseen "rikollisluontoisten" säännösten takia. Tuollaiset tuoksujen muuntelemiset huonompaan suuntaan pitäisi lailla kieltää...

Mitä tuoksuesittelyyn tulee, niin kyllä siellä minun profiilissa pitäisi jonkinlainen lista olla. Voin toki laittaa sen tähänkin. Järjestys on satunnainen:

Penhaligon’s:
No:9 LP for men
Castile
Hammam Bouquet

Nicolai:
New York

Maitré Parfumeur et Gantier:
Ambre Précieux

Creed:
Bois de Portugal (Millesime)

Guerlain:
Habit Rouge (Edp ja Edt)
Mouchoir De Monsieur

Dior:
Jules (originaali 80-luvulta)

Amouage (miesten):
Gold
Dia
Jubilation XXV

Tauer:
L’air Du Désert Marocain

Puredistance M (17.5 ml)

Knize:
Sec

by Kilian:
Straight to Heaven

Parfums MDCI:
Invasion Barbare

Toisista tykkään enemmän ja toisista hieman vähemmän. Näytteet on sitten erikseen, ja semmoiset aiemmin ostetut "tavaratalohajusteet", joita en kehtaa tähän kirjoittaa...
Jaakiem

Komea lista. Tuo New Yorkikin on tietenkin vielä se reformuloimaton versio. Ja tuo Mouchoir de monsieur, ostitko sen sokkona vai pystyitkö sitä jossain testaamaan? Eikö se ollut se Jickyn likaisempi veli vai oliko se toisinpäin?

Menin itse tilaamaan New Yorkista vasta samplen, jotta pystyn sitä paremmin kokeilemaan. Kerran olen sitä aiemmin kokeillut. Samalla tulee näyte secistäkin.

En hoksanut profiilia edes katsoa. En tiedä, kuinka moni meistä on jaksanut sinne paljon mitään kirjoitella. En minä ainakaan.
Jules

Jaakiem kirjoitti:Komea lista. Tuo New Yorkikin on tietenkin vielä se reformuloimaton versio. Ja tuo Mouchoir de monsieur, ostitko sen sokkona vai pystyitkö sitä jossain testaamaan? Eikö se ollut se Jickyn likaisempi veli vai oliko se toisinpäin?

Menin itse tilaamaan New Yorkista vasta samplen, jotta pystyn sitä paremmin kokeilemaan. Kerran olen sitä aiemmin kokeillut. Samalla tulee näyte secistäkin.

En hoksanut profiilia edes katsoa. En tiedä, kuinka moni meistä on jaksanut sinne paljon mitään kirjoitella. En minä ainakaan.
Tattis, Jaakiem! Kyllä kai noilla alkuun pääsee. Mouchoir de monsieurin ostin sokkona. Muistaakseni Jickyä väitettiin likaisemmaksi, mutten ole varma. Tosin ei tämä velimieskään kovin puhtoinen ole. Ei kaikkein helpoimpia käytettäviä. Jotkut ei voi sietää tai ainakaan ymmärtää sitä.

New Yorkistani en tiedä, mikä versio se on. Muutaman vuoden se on minulla ollut. Milloin sitä on muutettu?
Jaakiem

Jules kirjoitti:New Yorkistani en tiedä, mikä versio se on. Muutaman vuoden se on minulla ollut. Milloin sitä on muutettu?
En tiedä ajankohtaa, enkä ole yrittänyt sitä edes selvittääkään. Liittyy todennäköisesti tammisammaleen rajoitukseen, joten voisin veikata, että reformulaatio olisi tapahtunut joskus viime vuosikymmenen lopulla.

Olen jostain lukenut, että Luca Turin olisi kuvaillut nykyistä New Yorkia appelsiinicologneksi. Turinhan väittää käyttäneensä vuosia pelkästään tuota tuoksua. En sitten tiedä, onko oikeasti noin sanonut ja miten objektiivinen tuo lausunto on. Vähän tulee sellainen vaikutelma, että Turin nauttii provosoinnista. Ehkä sitä tuntee itsensä tärkeäksi, jos nostaa kovasti joitain tuoksuja ja toisia välillä mitätöi.

Enkä ymmärrä, miksi tämä tammisammaleen rajoittaminen yhtä'äkkiä johtaa niiden monen tuoksun lakkauttamiseen? Ymmärtääkseni ainakin Chanel tekee niin, että se poistattaa tammisammaleesta sen molekyyliosan, joka on katsottu allergiaa aiheuttaviksi. Minulle ainakin Chanelin nykyinen sammal kelpaa, santelin kanssa tekee enemmänkin niukkaa. Luulisi, että jollain Diorillakin olisi varaa tuommoiseen pienoiseen insinöörintyöhön, jos vain halua löytäisi, ettei tarvitsisi kaikkia klassikkoja teurastaa? Toisaalta luin jostain myös siitä, että miten mahdollisesti rupeaa syntymään uusi luokka uusia chyprejä, joissa käytetään sammaleen sijasta jotain hunajan osaa. Siinä taidettiin mainita Tom Fordin Mossy Breeches suunnannäyttäjänä.

Odottelen kuitenkin New York -näytettäni mielenkiinnolla. Tuoksun perusajatus on kiinnostava. Eikö se ole vähän niin kuin chypre-soinnun päälle rakennettu kevyt orientaali?
Jules

Jaakiem kirjoitti:
Jules kirjoitti:New Yorkistani en tiedä, mikä versio se on. Muutaman vuoden se on minulla ollut. Milloin sitä on muutettu?
En tiedä ajankohtaa, enkä ole yrittänyt sitä edes selvittääkään. Liittyy todennäköisesti tammisammaleen rajoitukseen, joten voisin veikata, että reformulaatio olisi tapahtunut joskus viime vuosikymmenen lopulla.
Odottelen kuitenkin New York -näytettäni mielenkiinnolla. Tuoksun perusajatus on kiinnostava. Eikö se ole vähän niin kuin chypre-soinnun päälle rakennettu kevyt orientaali?
Kiitos asiantuntevasta vastauksestasi, Jaakiem! Ilmeisesti oma versioni on sitten jo reformulaatio.

Kylläpä meikäläinen on muuten "eksynyt" experttien seuraan; ("chypre-soinnun päälle rakennettu kevyt orientaali?")! Minä kun en tiedä tuoksuista juuri muuta kuin että pulloja ei saa särkeä. Jos kaikki muutkin täällä olisivat yhtä noviiseja kuin minä, porukan nimi voisi olla vaikka Toxu ja toivottomat.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Jules kirjoitti: Toxu ja toivottomat.
:laughing-rolling:
Vastaa Viestiin