Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Yleinen höpöttelyketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

jenjen

Re: Yleinen höpöttelyketju

Viesti Kirjoittaja jenjen »

Viime vuosi oli se henkisen itsetutkiskelun vuosi, joka varmaan jokaisella ihmisellä tulee jossain vaiheessa :P Ja oikeastaan ainoa vastaus, minkä sain, oli se, että ei sitä itseään kannata niin syväluotaavasti analysoida, kun voi kuitenkin mennä ihan metsään. No, olen jo tässä monta vuotta kuitenkin ollut niin "itsekäs", että olen keskittynyt elämässäni vain sellaisiin asioihin, jotka tuovat itselleni hyvän olon. Se tarkoittaa tällä hetkellä sitä, että tuloni ovat erittäin pienet ja epäsäännölliset, muutama kymppi silloin, pari euroa tällöin. Toisaalta taas olen siinä onnellisessa asemassa, että mieheni antaa minun toteuttaa itseäni, eikä painosta minua mihinkään suuntaan, ja olen ihan vakaasti varma, että kyllä se tästä tasaantuu :mrgreen: Mitään sen kummempia lupauksia en ole suunnitellut, jatkan samaa rataa kuin ennenkin, innostuen, laantuen ja uutta etsien.

Nyt kyllä toissapäivänä alkoi vahvasti tuntua siltä, että voisin ehkä lopettaa tupakanpolton. Kiitos vaan tämän tuoksumanian :mrgreen: Rupesin miettimään, että voisin löytää tuoksuista ihan uusia ulottuvuuksia, kun hajuaistini palautuisi normaalille tasolleen... Joten ei mikään huono innostus tämä tuoksu-innostus ;) Pakko siis laittaa ostoslistalle sähkötupakka.
Syysviiru

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Olen sellainen kummajainen, jolle vuosi oikeasti alkaa syksystä. Kalenterivuoden vaihtuminen on muodollisuus harmillisen pimeään aikaan.

Mutta uuden vuoden lupausten tekeminen tuntuu hyvältä idealta. Teen seuraksenne muutaman lupauksen, joiden pitäminen on luultavasti vaikeata. Lupaan käyttää suojalaseja harrastuksissa, joissa on pienikin riski vahingoittaa silmiään. Lisäksi lupaan olla säntäämättä kadun yli viime tingassa valojen vaihtuessa :naughty: :naughty: :naughty:
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Kun täällä foorumilla on niin hiljaista, kysyn höpöttelyn vuoksi veikkauksia siitä, mikä voisi olla kun seuraava pullo-ostos. Vaihtoehtoina tuoksuja, joista minulle on tulossa näyte.
A. Eau du navigateur
B. Eau de iles
C. Route de vetiver
D. Santal noble
E. Bahina
F. Sagamore
G. Bois de iles
H. Cuir de russie
I. Sycomore
J. Joku muu, mikä?
K. En osta ikinä enää pulloa, koska nykyiset riittävät.

P.S. Kirjoitin viestin kännykkällä, joten se oli oikoluvun takia virheitä. Russiesta tuli esimerkiksi tissua. En sano, miten Bahina vääntyi.
jenjen

Vau, kaveri toi sähköröökinsä lainaan, ja mä olen jo ollut ilman tupakkaa melkein 24 tuntia :shock: Eikä oo tehnyt tiukkaakkaan, ehkäpä tää jopa saattaa onnistuakin? 17-vuoden tervakeuhkoilun jälkeen tää tuntuu aika uskomattomalta, ei ole koskaan auttanut laastarit eikä purkat. Kyllä tuntuu kuulkaa raikkaalle :mrgreen:

Nyt kuulkaa tuoksunenät mä kaipaisin vinkkejä omiin tuoksutteluihini, koska mähän en oikeasti ole koskaan kuullutkaan noista nimistä joita täällä hehkutatte ja joista puhutte :mrgreen: Sen verran olen tutkaillut omaa nenääni, että sitrus ja kukkaistuoksut ovat niitä, joita tällä hetkellä eniten fanitan. Oikeastaan muuta en tiedäkään??? En pelkää vahvojakaan tuoksuja, mutta jos niissä on vaniljaa, niin silloin ne ovat melko totaalinen turn off, jostain syystä olen saanut teinivuosiltani siitä yliannostuksen... Haluaisin kokeilla tuoksutella myös jotain ihan erilaista, kuin mistä pidän, mistä tietenkin tekee vaikeaa se, etten tosiaankaan osaa sanoa edes kunnolla mistä pidän :D Kootkaa mulle jotain listaa, ja ottakaa mut mukaan teidän tuoksulähetyslistoille, jooko?? :aurinko:
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Jaakiem, et osta noista yhtäkään, mutta se ei tarkoita, ettet KOSKAAN enää ostaisi kokopulloa. :D

Jenjen, mä ajattelen, että vain kokeilemalla voi tietää, mistä pitää. Mullakin on järjetön kasa näytteitä, joita en enää nuuhki, kun en koe niitä kiinnostavina (mikä ei tarkoita, etteivätkö voisi olla täydellisiä tuoksuja jonkun muun mielestä). Joten jos haluat ne, laita osoitteesi yv.nä :)

Ja onnea sauhuttelun lopettamiseen!
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Jaakiem kirjoitti:Kun täällä foorumilla on niin hiljaista, kysyn höpöttelyn vuoksi veikkauksia siitä, mikä voisi olla kun seuraava pullo-ostos. Vaihtoehtoina tuoksuja, joista minulle on tulossa näyte.
A. Eau du navigateur
B. Eau de iles
C. Route de vetiver
D. Santal noble
E. Bahina
F. Sagamore
G. Bois de iles
H. Cuir de russie
I. Sycomore
J. Joku muu, mikä?
K. En osta ikinä enää pulloa, koska nykyiset riittävät.

P.S. Kirjoitin viestin kännykkällä, joten se oli oikoluvun takia virheitä. Russiesta tuli esimerkiksi tissua. En sano, miten Bahina vääntyi.
Jaakiem, jotenkin musta tuntuis että oiskohan Santal Noble, Sagamore tai Eau du Navigateur joku näistä kolmesta?
Thougts begome things... choose the good ones!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Hmm, Jaakiemin listasta minulle tulee ensimmäisenä Sycomore :mrgreen: . Vielä pähkäilen, onko tammikuun ostos se, vai talviturkki Dzing! Luulen, että sinä pidät Navigateurista, niin Ellena kuin onkin.

Jenjen, katsele läpi tuo nettikauppaketju niin löydät mestoja, joista voi tilata näytteitä. Jos sitrukset ja kukat kiinnostavat, niin aika mukava talo aloittaa nuuhkuttelu on Annick Goutal, miksei myös L'Artisan ja Diptyque. Sinuna tilaisin myös sampleja esim. Chanelin eksklusiivituoksuista sekä Hermesin Hermessencet ja kävisin tavaratalossa nuuhkimassa läpi kaikki Chanelit, Guerlainit, Muglerit ja mikä ettei Lempickatkin (vaikka niissä jälkimmäisissä on kyllä varmaan kaikissa vaniljaa). Lueskele tuoksukuvauksia Fragranticasta ja Basenotesista niin pystyt välttämään vaniljapommit.

Voisit kokeilla laajentaa tuoksuvalikoimaa esim. suitsukkeiden, mausteiden ja puutuoksujen suuntaan, monet niistä ovat yllättävän ilmavia ja raikkaita. Helsinngissä voi käydä nuuhkimassa Comme des Garconsin suitsukkeet Helsinki 10:ssä. Helppo suitsukkeinen tuoksu on myös tämä tälläkin hetkellä päälläni oleva "tahmeat neulaset" eli Serge Lutensin Fille en Aiguilles. Raikkaista maustetuoksuista esimerkkinä Hermessence Poivre Samarkande ja ehkä kannattaa nuuhkaista tavaratalossa miesten puolella Marc Jacobsin Bang - sekin on aika kiva. Keveistä puutuoksuista esim. Diptyquen Tam Dao - ja vaikka Olfactive Studion huikean kolmiulotteinen Autoportrait (kummankin kohdalla saa varoa yliannostelua - vaikuttavat keveiltä, mutta ovat aika supermolekyylisiä, projektoivat keveydestä huolimatta hyvin ja kestävät kuin tauti). Niinjoo, luulen, että sinun kannattaisi nuuhkaista OS:ltä myös Lumiere Blanche - uskomattoman herkkä ihanuus, omalla ostoslistallani sekin.
Oh deer.
jenjen

Kiitos paljon hyvistä vinkeistä Kamicha, näin uutena sitä on todella pyörryksissä kaikkien nimihirviöiden keskellä ihmettelemässä että mitä ihmettä sitä nyt nuuhkisi :mrgreen: Tästä on hyvä taas jatkaa, kun on vähän suuntaa :)

Ja Sumukorennolle laitoin yksäriä, kiitos :aurinko:
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Ei ehkä kannata kategorisesti sitä vaniljaakaan välttää, kaikki vaniljatuoksut eivät ole imeliä pommeja. Ja joskus vanilja on vaan kuiskaus tuoksun pohjalla.

Kyllä varmaan aukenee tuoksumaailma uudella tavalla tupakoinnin lopettajalle, tarjoan tässä virtuaalista selkärangan tukea projektiin!
Oh deer.
Jaakiem

Kamicha kirjoitti:Hmm, Jaakiemin listasta minulle tulee ensimmäisenä Sycomore :mrgreen: . Vielä pähkäilen, onko tammikuun ostos se, vai talviturkki Dzing! Luulen, että sinä pidät Navigateurista, niin Ellena kuin onkin.
Se Navigateur ei muuten olekaan Ellenan tuoksu, vaikka sellaistakin tietoa netistä löytyy. Sen on tehnyt Laporte, joka sitten lähti L'Artisanilta ja perusti Maitre Parfumeur et Gantierin. Joo, nimihirviöitä näissä keskusteluissa riittää.

Tuo mun kysely oli ovela tapa, jolla yritin udella vinkkenä, mikä mun kannattaisi tilata. Odottelin noita uusia näytteitä. Parfumerie generalen näytteen alkavat olla läpikäytyjä, eikä sieltä löytynyt mitään mullistavaa. Uskoisin, että aika moni saattaisi tykätä Aomassaista.
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Minusta nuo niche-merkkien omat samplesetit ovat siitä hyviä, että niissä tulee usein monentyyppisiä tuoksuja, mitä ei esim nuottilistan perusteella muuten tilaisi. Mä suosittelisin eniten Parfum d'Empireä ja Histoires de Parfumsia. Kummastakaan en ole itse löytänyt suosikkia, mutta kokonaisuudessaan on tullut laadukas vaikutelma.
Jaakiem

jenjen kirjoitti:Vau, kaveri toi sähköröökinsä lainaan, ja mä olen jo ollut ilman tupakkaa melkein 24 tuntia :shock: Eikä oo tehnyt tiukkaakkaan, ehkäpä tää jopa saattaa onnistuakin? 17-vuoden tervakeuhkoilun jälkeen tää tuntuu aika uskomattomalta, ei ole koskaan auttanut laastarit eikä purkat. Kyllä tuntuu kuulkaa raikkaalle :mrgreen:
Lykkyä hankkeelle. Sähän voit vaikkaa käyttää tupakasta säästyneitä rahoja itsesi palkitsemiseen ja hankkia pari näytesettiä. Histoires des parfumsin lisäksi suosittelen Parfums Divinen settiä. Mä tumppasin viimeisen kerran joskus kuusi vuotta sitten.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Mäkin suosittelen jenjen noita niche-talojen omia settejä eka, niillä pääsee jo pitkälle (tai hyvään alkuun ;) ).

1. Parfum d'Empire - tilaa suosiolla koko setti, hinta postikuluineen on 22 € ja siinä tulee 13 tuoksua näytteinä. PdE:n tuoksuissa on laaja eri "tyyppien" skaala, ja vaikket päätyisikään mihinkään niistä erityisesti ihastumaan, niin niiden pohjalta on sitten jatkoa ajatellen helpompi heijastella omia ja toisten mieltymyksiä. http://www.parfumdempire.fr/en/creation ... ction.html

2. Divine - täältä saa kans suht paljon vastinetta näytesetin hinnalle. Divinen tuoksut, varsinkin naisille mainostetut on mun mielestä sitten selkeämmin yhden tyylisiä (kukkaisia) vaikka eivät toki identtisiä keskenään. http://www.divine.fr/

3. Olfactive Studio - neljä tuoksua näytteinä. Omia suosikkejani, eikä setin 6 € hinta (sis. toimituksen) ole päätähuimaava. http://www.olfactivestudio.com/kit-de-d ... rfums.html

4. Histoires de Parfums - Valikoi 6 näytettä settiin. Ainoa ongelma on se, että tällä hetkellä (ja ainakin jonkin aikaa nyt kun oon ite kytännyt sivua) eri tuoksujen näytteiden saatavuus heittelee. Esim. juuri nyt siellä ei voi valikoida, vaan tasan 6 tuoksusta on näytteitä tarjolla. http://www.histoiresdeparfums.com/intl/ ... amples.php

Kaikilla näillä brändeillä tuoksut ovat myös suht järkevän hintaisia, kalliimpia toki kuin monet tavaratalo- yms tuoksut.
jenjen

Jee, nyt mulla on aikalailla hyvä pohja lähteä metsästämään JOTAIN, kun on vähän tiedossa mistä voin lähteä hakemaan :mrgreen:

Tokihan mun hurahtaneet aivot lähti heti tekemään laskutoimituksia, nyt mulla on mennyt noin 80e/kk tupakkaan, ja jos lasken siitä pois tuon sähköröökin kustannukset pois, niin mullahan jää siltikin 60e kuukaudessa "ylimääräistä", jonka voin surutta tuhlata itseeni :D
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Ilmoittauduin juuri jokseenkin pakolliselle kurssille nimeltä Viestintätaidot IT-alalla... Kurssilla opetellaan kirjallista- ja suullista ilmaisua kuten tiedotteen kirjoittamista, itsensä esittelemistä mielenkiintoisesti, kokouskäytäntöä yms. Tästä tulee varmaan erityisen jännittävää.

nimimerkillä "Yli vuoden uutis- ja taloustoimittajana työskennellyt"
Vastaa Viestiin