Jaakiem kirjoitti:Haisteleminen väsyttää. Etenkin voimakkaiden hajujen haisteleminen.
Mun mielestä oikea mustikka on aika vähätuoksuinen marja. Samppoiden mustikka-aromi on sitten erikseen.
Sain yksi kesä poimittua valtavat määrät mustikkaa. Kun ei mihinkään enää mahtunut, niin tehtiin mehuksi loput. Tehtiin sokeritonta mehua. Kun ei ollut sokeria makua vahvistamassa, niin sai juoda noin 50 prosenttista laimennusta, että oli jonkin verran makua edes.
Minäkin mietin miltä oikea mustikka tuoksuu, ja tosiaan eihän se paljoa tuoksu.
Tuon öljyn haju on juurikin sellainen kuin Erittäin Hieno Suomalainen mustikkashampoo ja paljon vahvempana. Eli hyvin karkkimainen ja keinotekoinen. Kun vähän keveni alkuhuurut niin se tuoksui samalle kuin miltä Valion mustikkajogurtti maistuu.
En kyllä joka päivä tuota käyttäisi, makean himon pitää olla melkoinen, mutta on mulla niitäkin päiviä.....
Musta tuntui että noiden öljyjen haistelu oli paljon raskaampaa puuhaa kuin "normituoksujen". Lisäksi en suostunut uskomaan neuvoja että ihan pisara riittää niitä, minähän hinkkasin kunnolla kun olen tottunut siihen että mun iholta kaikki haihtuu yleensä valoa nopeammin.
Mutta innostuin kyllä näistä. Valikoimissa on onneksi paljon muutakin kuin näitä vahvoja sokerisia hedelmä/marja-öljyjä. Lisäksi tuon kaupan reseptiosiossa oli teko-ohjeet myös kiinteälle voidemaiselle parfyymille.
No, toistaiseksi pysyttelen kuitenkin enimmäkseen normituoksuissa mutta jatkan kokeiluja.