Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Yleinen höpöttelyketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Re: Yleinen höpöttelyketju

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Törmäsin tänään aika hauskaan juttuun ebayta selaillessani.

Ostin pari vuotta sitten Virosta, jonkun pikkukylän marketista, käsisaippuaputelin, romanttisen pumppupullon. Saippua maksoi jotain 2-3 euroa, tuskin olisin siitä enempää maksanut, koska ostin sen pelkästään söpön pullon takia. Pullossa on romanttinen enkelikuva, ja ajattelin, että se olisi ihan täydellinen kesämökkimme vessaan. No, ostin pullon, ja monta kertaa saippuaa käyttäessäni olen miettinyt, miten onnistunut tuoksu siinä on. Raikas ja kukkainen, ylellinen.
No tänään törmäsin sitten ebayssa samaan pulloon hajuvetenä, hinta 79€ :D Ei ollut tullut mieleenkään, että saippuani voisi olla Fragranticassa, vaikka hyvältä tuoksuikin. Ehkäpä kauppias oli saanut jostain halvalla jonkin kempparin loppuvaraston. Merkki on Gilles Cantuel, Creature D' Anges.
vaniljapulla

Viesti Kirjoittaja vaniljapulla »

Beata

Viesti Kirjoittaja Beata »

Jaakiem kirjoitti:Haisteleminen väsyttää. Etenkin voimakkaiden hajujen haisteleminen.

Mun mielestä oikea mustikka on aika vähätuoksuinen marja. Samppoiden mustikka-aromi on sitten erikseen.

Sain yksi kesä poimittua valtavat määrät mustikkaa. Kun ei mihinkään enää mahtunut, niin tehtiin mehuksi loput. Tehtiin sokeritonta mehua. Kun ei ollut sokeria makua vahvistamassa, niin sai juoda noin 50 prosenttista laimennusta, että oli jonkin verran makua edes.
Minäkin mietin miltä oikea mustikka tuoksuu, ja tosiaan eihän se paljoa tuoksu.
Tuon öljyn haju on juurikin sellainen kuin Erittäin Hieno Suomalainen mustikkashampoo ja paljon vahvempana. Eli hyvin karkkimainen ja keinotekoinen. Kun vähän keveni alkuhuurut niin se tuoksui samalle kuin miltä Valion mustikkajogurtti maistuu. :P
En kyllä joka päivä tuota käyttäisi, makean himon pitää olla melkoinen, mutta on mulla niitäkin päiviä.....

Musta tuntui että noiden öljyjen haistelu oli paljon raskaampaa puuhaa kuin "normituoksujen". Lisäksi en suostunut uskomaan neuvoja että ihan pisara riittää niitä, minähän hinkkasin kunnolla kun olen tottunut siihen että mun iholta kaikki haihtuu yleensä valoa nopeammin.

Mutta innostuin kyllä näistä. Valikoimissa on onneksi paljon muutakin kuin näitä vahvoja sokerisia hedelmä/marja-öljyjä. Lisäksi tuon kaupan reseptiosiossa oli teko-ohjeet myös kiinteälle voidemaiselle parfyymille.
No, toistaiseksi pysyttelen kuitenkin enimmäkseen normituoksuissa mutta jatkan kokeiluja. :think:
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

https://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc

Joo, aika nappiinhan tuo video osuu.

Onnittelut kaikille niille jotka hauvan seuran sattumoisin välttävät! :obscene-drinkingcheers:
Beata

toxu kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc

Joo, aika nappiinhan tuo video osuu.

Onnittelut kaikille niille jotka hauvan seuran sattumoisin välttävät! :obscene-drinkingcheers:
Tuo on aika tuttua mullekkin. Olen tuon hauvan seurassa ollut, useastikkin elämäni aikana.
Yhteen aikaan se uskollisesti viihtyi mun sängyn jalkopäässä tiiviisti pitkän aikaa.
Tällä hetkellä ei ole näkynyt, toivottavasti pysyykin pois...

Tsemppiä sulle!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Tuo on kyllä ihan oiva esitys aiheesta. Olen lakannut ahdistumasta omasta päälääkityksestäni viimeinkin. Rankkahan se on, mutta toimii.

Justiinsa laitoin kakkosta sokkopulloista nahalle - ja aloitin terveystieteen opinnot Jyväskylän avoimessa yliopistossa.
Oh deer.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mun samplekokoelmaan tulee ehkä lopultakin jotain järjestystä. Kävin tänään Puuilossa. Se on paikallinen halpamyymälä, joka myy lähinnä työkaluja. Siellä silmään osui heti puinen pienikokoinen apteekkarinlaatikosto. Ei mitään laatutyötä, joten ei kannata tarkastella liian läheltä saumauksia, mutta siinä on juuri sopivan kokoisia laatikoita sampleille. Laatikoita on melkein 20. Jokaisen laatikoon saa laitettu lapun, minkä talon näytteitä sisältää.
Jaakiem

Kamicha kirjoitti: Justiinsa laitoin kakkosta sokkopulloista nahalle - ja aloitin terveystieteen opinnot Jyväskylän avoimessa yliopistossa.
Oho. Onnea uusiin opintoihin.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Onnea Kamichalle, opiskelu on kivaa :) Mustaan koiraan olen päässyt tutustumaan sekä omakohtaisesti (nyt jo kaukana, tuskin huomaan sen olemassaoloa, luojan kiitos), että töissä (viime viikolla viimeinen itsemurha) Niin hienoa olisi, jos sen karkottamiseen joku keino löytyisi, mutta hakuammuntaa se on psykiatreillakin. Olen tosin päässyt kesän aikana näkemään kaksi asiasta vuosia kärsineen "ihmeparantumista", toisella auttoi paroksetiini, toisella sähkö.
Itse sain kutsun vankilaan, töihin, ilman palkkaa. Mietin tässä kiltteyteni, uteliaisuuteni ja kunnianhimoni rajoja, ihan ilmaiseksi en valtiolle töitä tee, mutta mutta...
Jaakiem

Tässä on pikaista kuvaa siitä mun uudesta näytelokerikosta, jota jotakuta nämä säilytysjutut kiinnostaa. Sori kuvan laatu. Napsasin pikaisesti ipadilla. Lokerikon laatu ei ole huima, mutta laatikoiden koko on näytteille just sopiva.
Viimeksi muokannut Jaakiem, 01 Syys 2014, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sumukorento
suosikkituoksujani:

Söpö!

Mä törmäsin tällaiseen hauskaan lehtijuttuun:
http://www.metla.fi/metinfo/monikaytto/ ... stelua.pdf
Jaakiem

Hiljaiselo pullo-ostosrintamalla jatkuu. Tilasin kuitenkin samplepakkauksen Geo F Trumperilta ja laitoin tiedustelua Mekkanische roselle heidän näytteistään.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Jaakiem, hieno on boxi. Itsellä tuo ei tosin toimisi sitten alkuunkaan. Tapani on elää (ei niin hallitussa) kaaoksessa. Näytteetkin tulevat vastaan milloin mistäkin rotankolosta!

Taidat muuten tosiaan tykätä ElDOsta...
Eipä siinä mitään, hieno talo on kyseessä! :gay-rainbow: :gay-imgay: :banana-dance:
vaniljapulla

Viesti Kirjoittaja vaniljapulla »

Persuta. Miehän omistan Perfume-leffan DVD:llä enkä ole vieläkään, ehkä kolme tai neljä vuotta sen hankkimisen jälkeen katsonut sitä. Silloin ei tuoksuharrastus ollut niin maanisessa vaiheessa kuin nyt, vaan elokuvan mainostettu synkkyys houkutteli ostamaan sen.
Beata

Mun tekis mieli valokuvata mun hajuvesiä.
Riisua kaikki nakupelleiksi, asetella huolellisesti esiin, tarkkaan mietityksi näkymäksi.
Sitten laittaisin kuvan facebookkiin. Ei mulla nyt NIIN isoa määrää pulloja ole, mutta sen verran kuitenkin että saisi näyttävän kuvan.
Arvaan mahdolliset kommentit: "Kuinka sä kerkiät käyttää kaikkia?! :roll: "
Ja sitten mun pitäisi kertoa että mulla on tarkkaan mietitty järjestelmä ja strategia miten saan kyllä tosiaan niitä käytettyä. Aika tarkkaan. Toistaiseksi.
Ei ne ymmärtäisi.
Vastaa Viestiin