Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Yleinen höpöttelyketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Anna
Viesti:

Re: Yleinen höpöttelyketju

Viesti Kirjoittaja Anna »

Jaakiem kirjoitti:Moni sanoo täällä hankkivansa lähinnä vain pelkkiä näytteitä. En ymmärrä kyllä. Ei toimisi minulla. Monesta tuoksusta näytteet ovat vain yhden millin luokkaa ja se on kaadettu päälle parilla käyttökerralla, eikä jää kuin harmistus, kun tuoksu loppuu kesken juuri, kun sitä alkoi jossain määrin ymmärtää.
Mulla toi toimii. Mulla on ihan älytön määrä tuoksuja, joita haluan haistella ja pelkistään näytteisiin saa menemään helpolla rutkasti rahaa. Olen huomannut, että mulla menee noiden näytteidenkin käyttämiseen niin paljon aikaa, että ostamani kokopullot jäävät valitettavan vähälle huomiolle. Rakastan kyllä kokopulloja ja niiden estetiikkaa, mutta järkevästi ajatellen ja tällä budjetilla niitä ei kannata paljoa hankkia. Itse olen päättänyt, että jos ihastun johonkin näytteeseen ja haluan lisää, niin tilaan sitten dekantin, varsinkin jos on kyse kalliista tuoksusta. Toisinaan tottakai ostan niitä koko pullojakin, sehän on nyt ihan selvä ja koko ajan toivon tekeväni vintage löytöjä. Joskus johonkin tuoksuun koukuttuu ja se onkin merkki siitä, että täytyy ostaa lisää :dance: Mutta kun en mä tarvitse 100 milliä. Muutama milli riittää jo aika pitkälle nykymenolla, toiset ansaitsevat tulla ostetuksi pullona, mutta se vaatii pitkää rakkautta. Koko ajan silti kummasti noita pullojakin vaan kertyy...

Toisaalta niistä millin näytteistäkin kertyy jo aika paljon nestettä. 50 sellaista on jo keskikokoinen pullollinen ja päivittäisellä käytöllä sellainenkin riittää jo vuoden... Ainoa vain, että noita millin näytteitä pikku töpöttimineen on todella ärsyttävä käyttää. :angry-screaming:
Eeva kirjoitti:Palasin aamulla kotiin Kiinasta. Poikaystävällä oli ollut ilmeisesti vähän ikävä: se oli kerännyt kukkia ja leiponut täytekakun. Aika ihana tyyppi.
Oi kuinka ihanaa! Tuollainen tuntuu hyvältä, mahtava poikaystävä! Hyvin valkattu Eeva. :romance-heartsthree:
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Eeva, miltä Kiina tuoksui?
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mä en vain pidä näytteistä. Jos ei olisi tämän foorumin vuoksi pientä painetta käydä läpi haasteita tai näytteitä, niin kokeilisin niitä varmasti harvaksemmaltaan.

Olisi paljon parempi ratkaisu suihkauttaa aamulla tutusta pullosta, jonka tietää varmasti sopivan paitsi itselle niin tulevan päivän tilanteisiin. Näytteistä ei koskaan tiedä. Ne eivät ole aina hyviä. Ne vievät liikaa huomiota. Niitä pitää analysoida, niistä pitää olla jotain mieltä. Mielipide pitää mielellään vielä kirjatakin, että muistaisi sen edes kuukauden päästä.

Näytteitä tulee käytettyä töpötellen. Niiden hajujälki on kuin tahra kädellä. Ei niin kuin suihkutettu kokovartaloelämys, joka tulee hajuvesipullosta.

Chanelin ja Villoresin näytteiden tapaiset ovat vielä siedettäviä. Niissä on tarpeeksi nestettä, että siitä voi käyttää useamman kerran. Ne ovat säälillisissä suihkepulloissa. Niihin saa vielä korkinkin päälle, ettei asunto haise sekalaisille näytteille. Parhaimmissa tapauksessa näyteputket ovat muovia, etteivät pääse särkymään. Viheliäsimpiä ovat Czeck & Speaken näytteet ja vastaavat. Pieni liru lasiputkessa, jonka päässä on tulppa. Kun nykäiset tulpan irti, ovat sisällöstä puolet jo käsillä.

Näytteistä pitäviltä ja niitä kerääviltä pitää kysyä sitä, että onko teillä halua omistaa koko sarja vai luovutteko helpolla näytteistä? Onko kyse vain tuoksuista vai myös keräilystä?
hellin
Tuoksuni: http://sinistapintaa.blogspot.fi/p/tuoksukaappi.html
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hellin »

Näytteitä on tosiaan viheliäistä käyttää, välillä en edes kunnolla haista noista tikkunäytteistä mitään (tosin minulla ei taida olla mitenkään erityisen tarkka hajuaisti). Suihkeesta tuoksua leviää laajemmalle ja sitä leijailee omaan nenään päivän mittaan nostamatta rannetta haisteltavaksi. Tikkunäytteen jälkeen on muuten ylellistä saada suosikkituoksusta oikea pullo mistä suihkia! Minullakin on muuten tyhjentynyt vain muutamia näytteitä, ne ovat yhtä poikkeusta lukuunottamatta tietty olleet näitä täyden pullon arvoisia tuoksuja.

Tosin osa noista näytteistä on oivallisia, esim. mies on käyttänyt tosi ahkerasti Alla Violettasta tullutta Il Profumon Chocolat Ameréa, ja sitä on vielä kolmannes jäljellä.

Hih, tämmöistä pientä tasapainoilua, tunnistan itseni sekä Jaakiemin, että Annan teksteistä. Nytkin minulla on vaikka kuinka paljon testaamattomia näytteitä, mutta aina ei jaksa kokeilla uutta, ja suihkin mieluummin omista pulloista jotain tuttua ja turvallista. Varsinkin töihin. Yhdessä vaiheessa testailin aamuisinkin, ja parin tuoksun kohdalla tuli sitten ne oppirahat maksettua..

Mä en ole keräilijäluonne, mutta jossain määrin haluan säilöä osaa noista näytteitä siltä varalta, että esim. luen niistä myöhemmin tai kuulen paljon hehkutusta, jolloin voin palata niihin.
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Jaakiem, olet kyllä monessa kohtaa oikeassa. Nuo tulpat ovat ikäviä, niitä mielellään vähän välttelee, ne vuotavat helposti eikä niistä ole mukava laittaa tuoksua. Ja eihän niistä tiedäkään. Uusia näytteitä kokeilen kotona kun tiedän, ettei heti ole lähtöä mihinkään ja jos on ja haluan laittaa jotain uutta niin yritän valkata jonkin "turvallisen" vaihtoehdon. Töpöteltävistä näytteistä on myös vaikeampi saada esille niiden aura, onko se sitten englanniksi se sillage.

Mä en luovu näytteistäni, ellei mulla ole tuplia tai se ole todella selkeästi sellainen josta en todellakaan pidä. Käytän niitä ja makustelen pikku hiljaa. Haluan säilyttää ne myös sen takia, että voin palata niihin syystä tai toisesta. Niihin on myös mielenkiintoista palata myöhemmin ja katsoa, että miten koen ja haistan tuoksun kun aikaa on kulunut. Yhtäkkiä saattaakin tulla jokin, että kaipaakin jotain taakse jääneistä iholleen. Vaikka kyse on ehkä hieman keräilystäkin, niin en tilaa näytteitä kuin niistä tuoksuista joista olen oikeasti kiinnostunut ja kuvittelen jollain tavalla pitäväni niistä tai ajattelen niiden avartavan minua. On myös joitain klassikoita, hajuvesien historiaa, josta haluan olla perillä ja tietää miltä ne tuoksuvat. On myös vanhoja taloja, joilla on todella paljon sellaisia juttuja mitä haluaa haistella. Tänään saapunut kasa Caroneita on yksi sellainen. Historia on yksi syy miksi ne kiinnostavat.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Eikö näytteissä ole tällaisiakin huonoja puolia:

Töpöttelet pientä putkiloa vuosia ja kun se loppuu, päätät ostaa kokonaisen pullon, muttei sitä ole enää saatavissa, koska valmistus on lopetettu.

Hajuvedet vanhenevat pienissä astioissa nopeammin.

Tietenkin minäkin ostan näytteitä, koska se on ainoa järkevä tapa tutustua hajuvesiin ja tehdä isompia hankintoja. Näytteet ovat kuitenkin minulle lähinnä vain näytteitä. Käyn ne usein aika nopeasti läpi ja jos tuoksu ei miellytä, laitan näytteen menemään pikaisesti eteenpäin ihmisellä, joka siitä voisi pitää.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

No, näytteinä mun on mahdollista omistaa noin 700 tuoksua.
Sama ei olisi ikinä mahdollista kokopulloilla.

Olen naimisissa pullojeni kanssa. Käyn vieraissa näytteitten kanssa.

En ole keräilijä, mutta tykkään kyllä referenssikirjastosta. Siksi en ainakaan vielä halua luopua näytteistäni ja olen niistä myös aika tarkka.

Mulla on pääasiassa hyvälaatuisia sprayampulleja. Etenkin Violetan näytteet tuntuvat lähes pohjattomilta.
Pieni koko ottaisi päähän jos käyttäisin tuoksuja kerrallaan runsaasti. Mutta kun en käytä. Yksi suihkaus riittää yleensä minulle, joistakin vahvoista tuoksuista puolikaskin. Saan yhdestä näytteestä yleensä yli kymmenen käyttökertaa, ehkä enemmänkin.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Heips, minä olen täysin parfyymi pullo ihminen. Näytteistä aina väliin koitan päästä vähä niinku eroonki. :?
Jos näyttää että niitä rupeaa lojua pöytien päällä. Pullot saa nätisti aseteltua niille tarkoitettuun kaappiin. Ja suihkittua reippahasti iholle. Mulla yleensä menee se kaksi suihkausta kämmenselkiin ja kaksi kaulalle/rinnukselle. Ja vielä tykkään keräillä isoja pulloja. (no muita ostos juttuja mulla ei olekkaan.. vaatteita en ostele juurikaan, enkä kenkiä, enkä kasseja), muodista olen tippunut kärryiltä jo aikapäivää sitte, mulle riittää että asu on nätti ja mun näkönen ja sitte tavis kamppeita. Mutta tuoksu on jotain.. se on uusi ulottuvuus autuuteen. Ja siksipä yleensä ottaenkin ostan sitten pullon kun näyte loppuu. Toki on paljon niitäki mitä oon skipannu. :P
Thougts begome things... choose the good ones!
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Gogol kirjoitti:Eeva, miltä Kiina tuoksui?
Etelä-Kiina tuoksui kostealta, kalalta, likaiselta mereltä. Kaduilla tuoksui barbecue ja rasva. Kiinalaiseen katubarbecue-kulttuuriin kuuluu mm. hiekkamatojen grillaaminen ruoaksi. Maistoin, oli hyvää. Myös koiraa, kissaa, rottaa ja hanhen suolistoa oli tarjolla. Niitä en syönyt kuin ehkä pari kertaa vahingossa.

Hong Kongin lentokenttä tuoksui Hello Kitty -parfyymeilta. Hello Kitty -parfyymisarjan pääasialliset nuotit ovat meloni, omena ja vanilja.

Mulla on tänään synttärit. Täytän 33 vuotta. Vähän pelottavaa, mutta toisaalta ihan kivaa. Pohdiskelen, mitä parfyymia suihkuttaisin ylleni tänään, on kuitenkin erityinen päivä.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

ONNEA EEVA Aivan valtavasti synttärin johdosta. :enkeli:
Thougts begome things... choose the good ones!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Ihanaa syntymäpäivää! Vanhenemisesta ei kannata syntymäpäivänä erityisesti huolehtia - siinä suhteessa kaikki päivät ovat samanarvoisia - mutta syy juhlalle ei ole koskaan huono syy.

Lisää kakkua :happy-cheerleadersmileygirl:
Oh deer.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Minulle on melko tuoretta kumminkin tämä näin voimakas harrastuneisuus hajuvesiin - mutta näyttää siltä, että minulla on sekä näytteille että pulloille käyttöä.

En halua joka päivä tuoksua vieraalle, siksi oma ja turvallinen pullovarasto on tärkeä.

Toisaalta - en harrasta sokko-ostoksia (tuo Bvlgari Blackin ostaminen vanhan tuoksumielikuvan varassa muistutti erityisen hyvin miksi) - ja arvostan niitäkin tuoksuja kokemuksena, joita en haluaisi käyttää useammin. Minäkin haluan tutkia hajuvesikenttää eri kulmista - historiaa, tuoksuraaka-aineiden näkökulmaa, tiettyjen nenien tuotantoa.

Näytteisiin liittyy kyllä paljon huonoja puolia, itseäni ärsyttää eniten ehkä se, että tuoksukokemus erityisesti töpöttelypullonäytteistä on usein heikko (esim. Jasmin et CIgarette aukeni aivan eri tavalla spraytuoksuna kuin töpöttelemällä). Toisaalta isompaakin määrää näytteitä on melko helppo säilyttää - pullovarasto alkaa olla riesa jo nyt.
Oh deer.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Kiitos Eeva hajutunnelmista!
Rose Barbaren tuoksuiset synttärionnittelut!
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Onnea Eeva :music-guitarred:
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Kiitos onnitteluista, ihanat tuoksuttelijat!
Vastaa Viestiin